از دستفروشی تا افتخارآفرینی در جهان، با ورزشکار پیوند عضو

به گزارش مجله مدیریت ناب، خبرنگاران/خوزستان عضو خوزستانی تیم ملی دو و میدانی پیوند اعضا که در مسابقات جهانی سال گذشته پیروز به کسب پنج مدال جهانی شد، در مدت اخیر که جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند و خیلی از مشاغل مجبور به تعطیلی شده اند، باتوجه به این که شغل اش دستفروشی است و نمی تواند فعلا از این طریق مخارج زندگی خود را تامین کند، روزگار سختی را پشت سر می گذارد.

از دستفروشی تا افتخارآفرینی در جهان، با ورزشکار پیوند عضو

سید علی موسوی، ورزشکار خوزستانی تیم ملی دو و میدانی پیوند اعضا است که سال گذشته در رقابت های جهانی انگلستان در پنج ماده به سه نشان نقره و دو مدال برنز رسید. موسوی سه سال پیش تحت عمل جراحی پیوند کبد قرار گرفت و پیش از این نیز ورزش را به صورت حرفه ای دنبال نمی کرد اما تماشای یک فیلم مستند از مسابقات جهانی پیوند اعضا، او را علاقه مند به فعالیت در رشته دو و میدانی کرد. حالا او مقام آور رقابت های جهانی پیوند اعضا است ولی با دغدغه های بسیار، خود را برای مسابقات جهانی پیش رو آماده می کند. در ادامه گفت و گوی خبرنگاران را با این ورزشکار افتخارآفرین اهل شهرستان رامهرمز می خوانید.

آغاز ورزش پس از پیوند کبد

27 سال سن دارم و سه سال پیش تحت عمل پیوند کبد قرار گرفتم. یک هفته پیش نیز تولد سه سالگی من بعد از پیوند کبد بود. پس از انجام این عمل، یک روز در حال تماشای تلویزیون، مستند مسابقات جهانی پیوند اعضا که مربوط به گذشته و در اسپانیا بود، از شبکه سه پخش شد و من از این طریق با ورزش پیوند اعضا آشنا شدم. خوشبختانه شش ماه پس از پیوند کبد، توانستم به فعالیت ورزشی بپردازم. البته قبل از این که پیوند عضو شوم، فوتبال را به صورت نیمه حرفه ای انجام می دادم. به هر حال پس از آشنایی با ورزش پیوند اعضا و انتخاب رشته دو و میدانی، توانستم در این رشته پیروز باشم و در مسابقات جهانی به پنج مدال رنگارنگ دست پیدا کنم.

تمرین در خانه به دلیل شیوع کرونا

محل زندگی من در شهرستان رامهرمز است و باتوجه به این که در شهرستان شرایط لازم برای تمرین وجود ندارد، برای تمرین به ورزشگاه تختی اهواز می آیم و زیر نظر مربی خصوصی تمرین می کنم اما در این مدت که با شیوع کرونا روبرو بوده ایم، نتوانسته ام مانند سابق تمرین کنم و اکنون در خانه تمریناتی را برای حفظ آمادگی جسمانی ام انجام می دهم. من خودم را برای رقابت های انتخابی تیم ملی در سال 99 و مسابقات جهانی سال آینده آماده می کنم که فعلا هم تمریناتم تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است.

چشم انتظار تحقق وعده مدیرکل ورزش خوزستان هستم

در حال حاضر حمایت های هیات بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان و شهرستان رامهرمز خوب بوده است و در حد توان به من کمک کرده اند اما اداره کل ورزش و جوانان خوزستان حمایت چندان خوبی از من نداشته است. مدیرکل ورزش استان به من قول داد که زمین ورزشی موجود در رامهرمز را برای فعالیت من و سایر ورزشکاران شهرستان آماده کند که البته کار آماده سازی آن تا حدودی پیش رفت ولی متوقف شد. اکنون چشم انتظار تحقق وعده مدیرکل ورزش خوزستان هستم تا بتوانم در شرایط بهتری تمرین کنم.

تصادف در جاده اهواز - رامهرمز، حاصل نبود زمین تمرین

سال آینده باید در مسابقات جهانی دو و میدانی پیوند اعضا شرکت کنم و اگر از همین الان هم بخواهم تمریناتم را آغاز کنم، دیر است ولی متاسفانه من حتی یک زمین خاکی برای تمرین در شهرستان رامهرمز ندارم و برای تمرین با هزینه و خودروی شخصی ام از رامهرمز به اهواز می آیم که در این راستا حتی چند بار تصادف کرده ام. خیلی وقت ها پس از تمرین در هوای بسیار گرم اهواز، اصلا شرایط خوبی نداشتم و با حال بد و نامناسب، رانندگی می کردم تا به خانه ام در رامهرمز برگردم. مسئولان باید به ورزشکاران به ویژه ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضا که در شرایط خاص تری برای کسب مدال و افتخارآفرینی تمرین می کنند، توجه کنند.

دستفروشی و دلسرد شدن از ورزش

من دستفروشی می کنم و شغل ثابتی ندارم و از مسئولان می خواهم که در زمینه اشتغالزایی به من کمک کنند تا تمرکزم بیشتر روی تمرینات و مدال آوری باشد. واقعا زندگی بدون شغل، باعث شده که نسبت به ورزش کردن دلسرد شوم. همچنین مسئولان شهرستان رامهرمز، به ویژه کننده شهرستان از من حمایت نداشته اند و در اهدای پاداش ها و بحث اشتغال نیز بین ورزشکاران شهرستان به صورت سلیقه ای عمل می کنند و تفاوت قائل می شوند. امیدوارم مسئولان به بحث اشتغالزایی ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضا نیز توجه ویژه داشته باشند.

درخواست از مردم برای ماندن در خانه

باتوجه به این که من پیوند کبد انجام داده ام، این روزها باید مراقبت بیشتری داشته باشم و قرنطینه خانگی را بیشتر رعایت می کنم، البته تمام مردم باید ماندن در خانه را رعایت کنند تا در معرض خطر این ویروس قرار نگیرند. از افرادی که پیوند عضو داشته اند یا دچار بیماری زمینه ای هستند نیز می خواهم حتما به ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی توجه ویژه داشته باشند تا بتوانیم بر این ویروس غلبه کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 905

به "از دستفروشی تا افتخارآفرینی در جهان، با ورزشکار پیوند عضو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از دستفروشی تا افتخارآفرینی در جهان، با ورزشکار پیوند عضو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید