ارائه گزارش شرایط پیغام رسان های داخلی در کمیسیون طرح حمایت

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران به نقل از خانه ملت، لطف الله سیاهکلی در تشریح هشتمین نشست کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی که عصر روز گذشته برگزار گردید، گفت: در این نشست امیر خوراکیان معاون حقوقی مرکز ملی فضای مجازی گزارشی را در خصوص شرایط پیغام رسان های داخلی و آمار کاربران ارائه کرد.

ارائه گزارش شرایط پیغام رسان های داخلی در کمیسیون طرح حمایت

وی ادامه داد: ایشان عنوان نمود که دو مسیریاب داخلی بسیار پرهوادار هستند و علیرغم اینکه بعضی تصور می نمایند پلتفرم های خارجی هوادار دارند، اما مردم دنبال پلتفرم داخلی یا خارجی نبوده بلکه در پی پلتفرم هایی هستند که به آنها سرویس دهی خوبی داشته باشند. ضمن اینکه مردم علیرغم وجود مسیریاب های خارجی، از مسیریاب داخلی استفاده می نمایند و هواداران زیادی دارد.

سخنگوی کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی اضافه نمود: البته هر چند خدمات پیغام رسان های داخلی به میزان پیغام رسان های خارجی نیست و همچنان اقبال به پیغام رسان های خارجی بیشتر است اما آمارها بیانگر این است که اگر به خواست، میل و احتیاج مخاطب در سرویس دهی توجه کنیم نباید نگران استفاده از پلتفرم ها خارجی باشیم و این پلتفرم ها خود به خود عقب نشینی خواهند کرد و مردم از پلتفرم های داخلی به علت اینکه به زبان خودشان است، استفاده می نمایند.

سیاهکلی یادآور شد: نماینده اتاق بازرگانی نیز در این جلسه دغدغه های خود در خصوص کلیات طرح را مطرح و به بخشی از طرح که در خصوص مسدودسازی است اشاره نمود. در این زمینه نمایندگان بیان کردند که در حال حاضر آنالیز کلیات در دستور کار است و پس از آن در جزئیات به این موضوع خواهیم پرداخت.

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی یادآور شد: تمامی کارشناسان و مسئولان دستگاه ها در کمیسیون می توانند اظهارنظر نمایند و با حضور رسانه ها، آنالیز طرح را پیش خواهیم برد. البته ممکن است بعضی نتوانند در کمیسیون حضور فیزیکی داشته باشند اما می توانند به صورت آنلاین مباحث را دنبال نمایند. بعلاوه افراد می توانند نظرات و دغدغه های کارشناسی خود در خصوص طرح را به کمیسیون منعکس نمایند و ما آنها را مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی در خصوص حضور خبرنگاران در نشست های کمیسیون، گفت: هیچ منعی برای حضور خبرنگاران در جلسات کمیسیون وجود ندارد و هر رسانه ای که مجوز ورود به مجلس را دارد می تواند در جلسات حضور داشته باشد و رئیس مجلس نیز این موضوع را چندین بار مورد تاکید قرار دادند. بعلاوه در آئین نامه داخلی کمیسیون نیز این موضوع مدنظر قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1931

به "ارائه گزارش شرایط پیغام رسان های داخلی در کمیسیون طرح حمایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه گزارش شرایط پیغام رسان های داخلی در کمیسیون طرح حمایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید