احداث غیرقانونی ساختمان های مرتفع بیش از 17 متر در نزدیکی دکل های مخابراتی

به گزارش مجله مدیریت ناب، خبرنگاران/سمنان مدیر شرکت ارتباطات زیر ساخت استان سمنان از احداث غیرقانونی ساختمان های با ارتفاع بیش از 17 متر در نزدیکی دکل های مخابراتی در بعضی شهرستان های استان سمنان انتقاد کرد.

احداث غیرقانونی ساختمان های مرتفع بیش از 17 متر در نزدیکی دکل های مخابراتی

سیدمحمدرضا سادات حسینی با گلایه از عدم توجه بعضی از شهرداری های استان به قوانین اظهار کرد: احداث این ساختمان ها برخلاف قوانین کشور صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل اساسی در حوزه ارتباطات، کم توجهی به دستورالعمل هیئت وزیران در مورد رعایت حریم دکل های مخابراتی و حفظ ارتفاع لازم با این گونه تجهیزات و امکانات است اعلام کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران ، هر گونه ساختمان سازی با ارتفاع بالاتر از 17 متر در فاصله 200 متری دکل های مخابراتی و ارتباطی ممنوع است اما متاسفانه با وجود صراحت قانون،در بعضی شهرستان ها این قانون رعایت نمی گردد که ضروری است اهتمام لازم به این قانون به انجام رسد .

مدیر شرکت ارتباطات زیر ساخت استان سمنان به نقش مهم شهرداری ها در این بخش اشاره و توضیح داد: اگر شهرداری های استان در قالب سازوکارهای مشخص، تعامل لازم را با شرکت زیرساخت استان داشته باشند می توان از وارد آمدن خسارت به شهروندان استان در این بخش جلوگیری کرد.

وی خواهان همکاری بیشتر دستگاه های مسوول با این اداره کل شد و ادامه داد: بروز بعضی مسائل و معضلات همچون عدم هماهنگی به منظور انجام حفاری، تعریض و... توسط بعضی از دستگاه ها سبب می گردد تا خدمات رسانی مجموعه های تخصصی از جمله حوزه ارتباطات را قدری با مشکل همراه کند.

مدیر شرکت ارتباطات زیر ساخت استان سمنان به معضل حفاری ها در شهرها پرداخت و گفت: با تشکیل کمیسیون های حفاری در فرمانداری های استان مشکل عدم هماهنگی دستگاه ها با یکدیگر برطرف و این معضل برطرف خواهد شد .

سادات حسینی به ایجاد زیرساخت های ارتباطی در این استان اشاره و توضیح داد: در حوزه ارتباطات و در بخش فیبر نوری اقدامات بسیار خوب و عظیمی در سطح استان سمنان به انجام رسیده است .

وی از کوشش برای تکمیل پروژه های نیمه تمام اطلاع داد و اضافه نمود: پروژه نور2، از جمله پروژه های تکمیل شده شرکت زیر ساخت استان است که در انتظار بهره برداری و افتتاح آن در ایام الله دهه مبارک فجر یا پس از آن هستیم.

این مدیر مسوول با بیان اینکه استان سمنان از زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی خوبی برخوردار است اظهار کرد: از طول جهت 60000 کیلومتری کابل کشی شده در کشور 3000 کیلومتر آن متعلق به استان سمنان است .

وی با بیان اینکه ارتباطات کوآنتومی مهمترین بحث امنیتی در ارتباطات است افزود: خوشبختانه پتانسیل بسیار خوبی در بحث سیستم انتقال در سطح کشور موجود است.

سادات حسینی اعلام کرد: 15 مشترک عظیم ترافیک اینترنت، اعم از اپراتورهای تلفن همراه، سازمان ها، شرکت ها و ... ترافیک را از ما تهیه و سپس در سطح استان توزیع می نمایند .

وی با برشمردن بعضی از خدمات این اداره کل در شرایط کرونایی گفت: با شیوع کرونا، فعالیت های حوزه ارتباطات نه تنها کاهش نیافت بلکه به مراتب افزایش یافته و بر حجم فعالیت ها و اقدامات این حوزه نیز اضافه نموده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1400

به "احداث غیرقانونی ساختمان های مرتفع بیش از 17 متر در نزدیکی دکل های مخابراتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث غیرقانونی ساختمان های مرتفع بیش از 17 متر در نزدیکی دکل های مخابراتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید