بازسازی ساختمان: شروع فاز تازه بازسازی خانه تاریخی سوخکیان داراب

به گزارش مجله مدیریت ناب، مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان داراب از شروع فاز تازه بازسازی خانه تاریخی سوخکیان این شهرستان، اطلاع داد.

بازسازی ساختمان: شروع فاز تازه بازسازی خانه تاریخی سوخکیان داراب

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، داوود مرادی امروز 28 شهریورماه 1400 اظهار کرد: نظر به ضرورت بازسازی بخش هایی از خانه تاریخی سوخکیان به اسم یکی از آثار شاخص شهرستان، عملیات بازسازی با اختصاص اعتباری در حدود 2 میلیارد ریال شروع شده است.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان داراب ادامه داد: در این پروژه، بازسازی نمای بیرونی، نمای حیاط داخلی تیمچه ورودی، ایزوگام پشت بام، کف سازی حیاط تیمچه در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت: خانه سوخکیان داراب دارای سه بخش اصلی ساختمان شامل حیاط اندرونی و بیرونی و بخش الحاقی است. بعلاوه مطبخ خانه در ضلع جنوب غربی و حمام قدیمی که در ضلع جنوب شرقی حیاط واقع شده است و طبقه اول که سرایداری خانه بوده است از دیگر فضاهای این بنای تاریخی محسوب می گردد.

مرادی اعلام کرد: این خانه تاریخی به شماره 4679 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و از تزئینات این بنای تاریخی که بر ارزش آن افزوده است می توان به تزئینات آجرکاری نما و پوشش های سقف طبقه همکف، ازاره های سنگی بنا، هشتی ورودی، چلنگری های فلزی بازشوها در نمای خارجی، پنجره ها و درهای چوبی تمام فضاهای داخلی و درب چوبی اصلی ورودی به مجموعه و بعلاوه مزین بودن ستون ها به گچ بری های زیبا اشاره نمود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1745

به "بازسازی ساختمان: شروع فاز تازه بازسازی خانه تاریخی سوخکیان داراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: شروع فاز تازه بازسازی خانه تاریخی سوخکیان داراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید