چگونه ویزای توریستی کانادا را تبدیل به اقامت دائم کنیم؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، اقامت دائم کانادا و کشورهای خارجی یکی از دغدغه هایی است که این روزها فکر مردم را به خود مشغول نموده است. امروزه بسیاری از ایرانیان به ویژه جوانان به فکر مهاجرت هستند و در این میان، یکی از برترین کشور ها کانادا می باشد. کانادا کشوری مهاجر پذیر است که سالانه تعداد بالایی از مهاجران به آن سفر می نمایند. شرایط رفاهی و خدمات ویژه کشور کانادا، نظر بسیاری از افراد را به سوی خود جلب نموده است به طوری که بیشتر مردم تمایل دارند اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند.

چگونه ویزای توریستی کانادا را تبدیل به اقامت دائم کنیم؟

یکی از رایج ترین روش های اخذ اقامت دائم، تبدیل ویزای جهانگردی به ویزای تحصیلی یا ویزای کاری می باشد زیرا در این صورت دریافت اقامت دائمی کانادا بسیار آسان تر خواهد بود. در این مقاله تصمیم داریم شما را با روش های مختلف و جزئیات تبدیل ویزای جهانگردی کانادا به اقامت دائم آشنا کنیم. پس اگر شما هم به فکر مهاجرت به این کشور ایده آل و رویایی هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کوشش برای اخذ اقامت دائم کانادا

بدون شک، مهاجرت و زندگی در کشور دیگر امری مهم و حساس می باشد که شرایط زندگی افراد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. به همین علت همه افراد در پی مقصدی هستند که شرایط ایده آلی داشته باشد و برترین اتفاقات را برایشان رقم بزند. سال های طولانی است که کانادا به عنوان یکی از برترین کشورهای مهاجرپذیر دنیا شناخته شده است و عوامل متعددی در محبوبیت این کشور نقش دارند.

از مهم ترین دلایل تمایل افراد برای اخذ اقامت دائم کانادا می توان به شاخص کیفیت زندگی، مهاجر پذیری کشور، شرایط کار، کیفیت آموزش و شرایط ایده آل اقتصادی اشاره نمود که همه این فاکتورها در کنار هم، یکی زندگی عالی و بی دغدغه را رقم می زنند. یکی از بزرگترین دغدغه هایی که مهاجران همواره در سر دارند، دریافت اقامت دائم پس از اقامت موقت می باشد. در بسیاری از کشورهای دنیا، شرایط بسیار پیچیده و سخت گیرانه ای برای دریافت اقامت دائم در نظر گرفته اند اما کانادا جزو کشورهایی است که در این زمینه شرایط بسیار مناسبی دارد.

جالب است بدانید که شما می توانید به وسیله اکسپرس انتری، از همان ابتدای ورود اقامت دائم این کشور بدست آورید. با آنالیز شرایط مهاجران در کشور کانادا، تمایل مردم برای اخذ اقامت این کشور افزایش می یابد چرا که از شرایط بسیار خوبی برخوردار هستند. Usnews به عنوان یکی از معتبرترین منابع اخبار و آمارهای مختلف دنیای، کشور کانادا را به عنوان برترین کشور برای مهاجران معرفی نموده است! طبق آمار بدست آمده، کانادا در رتبه دومین کشور برتر دنیا قرار گرفته است که شاخص های مختلفی در این امر تاثیر دارند.

مهم ترین دلایل محبوبیت کانادا:

  • اقتصاد قدرتمند
  • قدرت و جایگاه کلی کشور
  • کیفیت بسیار بالای زندگی
  • روش های اخذ شهروندی
  • ماجراجویی و جاذبه های گردشگری
  • رشد فرهنگی
  • شرایط کارآفرینی ویژه
  • محرک ها

آنالیز شاخص کیفیت زندگی در کانادا

یکی از مهم ترین ویژگی ها کشور کانادا، کیفیت زندگی در آن جا می باشد. به طور طبیعی شرایط زندگی در شهرهای مختلف این کشور فرق دارد اما به طور کلی، شرایط زندگی در کشور کانادا با امتیاز کلی 160.6 از نظر کیفی در کیفیت بسیار بالا واقع شده است و یکی از ایده آل ترین کشورهای دنیا برای زندگی می باشد.

آنالیز اقتصاد کانادا در سال 2020

یکی دیگر از دلایل محبوبیت کانادا که آن را به یکی از بی نظیر ترین مقاصد برای مهاجرت تبدیل نموده است، شرایط اقتصادی این کشور می باشد. گفتنی است که بر اساس آمارهای منتشر شده، کانادا به عنوان دهمین کشور بزرگ دنیا از نظر بزرگی اقتصاد در سال 2020، شناخته شده است.

بعلاوه این کشور پیروز شده است در کنار نیوزلند با شاخص 7.42 به عنوان دهمین کشور امن دنیا از لحاظ سرمایه گذاری شناخته گردد که این ویژگی بسیار مهم و قابل توجه است و علت محکمی برای افزایش انگیزه جهت دریافت اقامت دائم کانادا می باشد. نکته قابل توجه دیگر این است که کانادا به عنوان پنجمین کشور برتر دنیا برای زندگی زنان شناخته شده است! چرا که زنان در این کشور از شرایط رفاه بسیار بالایی برخوردار هستند. بدون شک، این موضوع می تواند تاثیر بسیاری در محبوبیت این کشور و تامین آسودگی خاطر زنان برای زندگی در کشور کانادا را فراهم آورد.

تنوع فرهنگی فراوان در کشور کانادا

کانادا کشوری است که می توانید در آن شاهد فرهنگ های گوناگون باشید که به راحتی در کنار هم زندگی می نمایند. همانطور که گفته شد، این کشور یکی از بالاترین نرخ های مهاجرت در دنیا را به خود اختصاص داده به طوری در سال 2018 بیش از 310000 مهاجر از سراسر دنیا به این کشور سفر نموده اند.

جالب است بدانید که امروزه افراد مختلف با فرهنگ های گوناگون و با حفظ آیین و سنت های پیشین خود، یک هارمونی زیبا در کشور کانادا ایجاد نموده اند و بدون هیچ دغدغه ای در کنار هم زندگی می نمایند. طبق آنالیز های صورت گرفته، بیشتر از 30 خرده فرهنگ در کشور کانادا حضور دارد که شهرهای تورنتو، مونترئال و ونکوور نمود بارزی از این تفاوت های فرهنگی می باشند. بنابر این شما از فرهنگی که باشید و با هر مذهب و آیینی که دارید می توانید با خیال آسوده به این کشور مهاجرت کنید و با اخذ اقامت دائم کانادا، یک زندگی ایده آل و بدون دغدغه را تجربه کنید.

آشنایی با ویزای جهانگردی کانادا

ویزای جهانگردی یکی از رایج ترین انواع ویزاهای مهاجرتی می باشد و در واقع یک ویزای موقت می باشد که جهانگرد ها با در دست داشتن آن می توانند مجوز ورود و بازدید از کانادا را دریافت نمایند. به طور کلی، ویزای جهانگردی به دو دسته single entry و multiple entry تقسیم بندی می گردد که هر کدام شرایطی دارند. ویزای single entry تنها یک بار اجازه ورود به کشور کانادا را در اختیار اشخاص قرار می دهد اما با دریافت ویزا multiple مجوز ورود و خروج بیش از یکبار به خاک کانادا را خواهید داشت. ویزای جهانگردی ممکن است به دلایل گوناگونی برای متقاضیان صادر گردد که از جمله رایج ترین آنها می توان به خرید ملک . مسکن ، انجام بیزینس، سفرهای تفریحی و غیره اشاره نمود.

فرآیند تمدید ویزای جهانگردی

شما این امکان را دارید که بعضی از ویزاهای جهانگردی را تمدید کنید و در واقع مدت ویزاها با توجه به نوع درخواست متقاضیان و نوع فعالیت آنها در کشور کانادا، متفاوت می باشد. مدت زمانی که ویزای جهانگردی کانادا اعتبار دارد، به وسیله آفیسر مهاجرت و با در نظر گرفتن نوع درخواست فرد متقاضی معین می گردد. در رابطه با زمان صدور ویزا باید بگوییم که کل فرایند دریافت ویزای جهانگردی کانادا مدت زمان معینی ندارد و با توجه به شرایط گوناگون، متغیر می باشد.

اما به طور معمول این بازه زمانی چیزی در حدود 100 الی 120 روز می باشد. توجه داشته باشید که قبل از هرچیزی برای دریافت ویزای جهانگردی باید مدارک مورد احتیاج را آماده کنید. بنابراین حتما مطمئن شوید که همه مدارک را تکمیل نموده اید. از جمله مهم ترین اسناد و مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزا جهانگردی کانادا می توان به مدارک تمکن اقتصادی، پاسپورت معتبر با 6 ماه اعتبار، ارائه اسناد ملکی و غیره اشاره نمود. یکی دیگر از روش های دریافت ویزا جهانگردی این کشور، به وسیله دعوتنامه معتبر از کانادا می باشد که برای این کار حتما باید از یک شخص یا سازمان مورد اطمینان و معتبر دعوتنامه دریافت کنید. در نهایت شما می توانید در صورت تمایل نسبت به دریافت اقامت دائم کانادا اقدام فرمایید.

تبدیل ویزای جهانگردی به سایر ویزاها

خبر خوب اینجاست که شما می توانید پس از دریافت ویزاهای جهانگردی، آن را بع ویزاهای دیگر تبدیل کنید و در نهایت اقامت دائم کانادا را دریافت نمایید! ویزاهای جهانگردی قابلیت تبدیل شدن به بعضی ویزاها از جمله ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزاهای کارآفرینی و چندین مورد دیگر را دارند که هر یک از آنها از شرایط ویژه ای برخوردار هستند. در ادامه شما را با دو نمونه از رایج ترین ویزا ها یعنی ویزا تحصیلی و ویزا کار آشنا می کنیم

  • تبدیل کردن ویزا جهانگردی کشور کانادا به ویزای تحصیلی:

شما در دو حالت می توانید ویزای جهانگردی خود را به ویزا تحصیلی در کانادا تبدیل کنید و نسبت به اقامت دائم کانادا اقدام کنید:

  1. در حالت اول، اگر فرد متقاضی کمتر از 18 سال سن داشته باشد و قصد تحصیل در یکی از مقاطع ابتدایی تا دبیرستان را داشته باشد می تواند ویزای جهانگردی خود را به ویزای تحصیلی تغییر داده و مشغول به تحصیل در هر یک از مقاطع ذکر شده گردد.
  2. در حالت دوم، اگر سن فرد متقاضی بالای 18 سال باشد، باید به وسیله یکی از موسسه های آموزش عالی در کشور کانادا پذیرش گردد و اجازه تحصیل در این کشور را کسب نماید تا بتواند ویزای جهانگردی خود را به تحصیلی تبدیل کند.

پس از سرانجام تحصیل و در صورت تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار، می توانید اقامت دائم کانادا را هم دریافت کنید و برای همواره در این کشور زندگی کنید.

  • تبدیل کردن ویزا جهانگردی کشور کانادا به ویزای کار:

همانطور که گفته شد، یکی دیگر از موارد برای تبدیل ویزای جهانگردی، ویزای کاری می باشد. گفتنی است که شرایط تغییر ویزای جهانگردی به ویزای کاری کمی متفاوت تر و سخت تر بوده و دارای پیچیدگی هایی می باشد. شما می توانید به دو صورت این کار را انجام دهید:

  1. در شرایطی که همسر فرد متقاضی مشغول به کار و یا تحصیل در کانادا باشد، او اجازه دارد که برای دریافت ویزای کاری اقدام نماید.
  1. در حالت بعدی شخص متقاضی باید برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست داده باشد و تا زمانی که به درخواست او رسیدگی گردد و پاسخ قطعی دریافت نماید، می تواند مشغول به کار گردد و ویزای جهانگردی خود را به ویزای کار تبدیل نماید.

دقت داشته باشید که اگر بتوانید در کانادا یک بیزینس راه اندازی کنید و یا کار آفرینی داشته باشید، می توانید به راحتی ویزای جهانگردی خود را به ویزای کار و در نهایت اقامت دائم کانادا تبدیل کنید.

چگونه ویزای کار یا تحصیلی را به اقامت دائم کانادا تبدیل کنیم؟

همانطور که در بخش قبلی شرح دادیم، شما می توانید ویزای جهانگردی خود را به ویزا تحصیلی یا ویزا کاری تبدیل کنید و در نهایت اقامت کانادا را دریافت کنید. اما حالا سوال اینجاست که چگونه می توانیم ویزاهای تحصیلی و کاری خود را به اقامت دائم کانادا تبدیل کنیم؟

در قدم اول تصمیم داریم شما را با شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم کانادا آشنا کنیم:

فراد زیر 18 سالی که در یکی از مقاطع ابتدایی تا دبیرستان در کانادا مشغول به تحصیل هستند می توانند بدون هیچ مشکل و مسئله ای پس از اتمام دوره تحصیلی خود، در کشور کانادا بمانند و زندگی نمایند. اما شرایط برای آن دسته از افرادی که از موسسات آموزش عالی کانادا پذیرش گرفته اند کمی متفاوت می باشد. این دسته از افراد پس از اتمام دوره تحصیلی شان باید در پی ویزای کار باشند و یا با یک شهروند کانادایی ازدواج نمایند تا بتوانند در کشور کانادا اقامت دائمی داشته باشند.

در قوم بعدی با شرایط تبدیل ویزای کار به اقامت دائم کانادا آشنا می شویم:

به طور کلی، ویزای کار پ شامل روش های گوناگونی از جمله کار آفرینی ، آغاز بیزینس و کسب و کار و یا دریافت ویزای کار به وسیله تخصص های خاص می گردد. دقت داشته باشید که داشتن سابقه کار یکی از مهم ترین موارد برای تبدیل ویزا کاری به اقامت کانادا می باشد. برای این کار شما به حداقل 2 سال سابقه کار تمام وقت در کشور کانادا احتیاج دارید. از روش های دیگر نیز می توان به کارآفرینی یا سرمایه گذاری اشاره نمود که برای استفاده از روش های کارآفرینی به اثبات تمکن اقتصادی احتیاج دارید. به طور کلی می توان گفت که برترین و مطمئن ترین روش برای کسب اقامت دائم کانادا، کارآفرینی می باشد چرا که مزایای بسیاری نیز به همراه دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2080

به "چگونه ویزای توریستی کانادا را تبدیل به اقامت دائم کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ویزای توریستی کانادا را تبدیل به اقامت دائم کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید