نامزدهای اولیه جایزه بیلی جیفورد اعلام شد ، حضور پسر 16 ساله مبتلا به اوتیسم در میان نامزدها

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، نامزدهای اولیه جایزه بیلی جیفورد اعلام شد و سیزده اثر از سراسر دنیا به این فهرست راه یافتند تا برای دریافت جایزه پنجاه هزار پوندی با هم به رقابت بپردازند.

نامزدهای اولیه جایزه بیلی جیفورد اعلام شد ، حضور پسر 16 ساله مبتلا به اوتیسم در میان نامزدها

دِرا مک آنالتی جوان ترین نویسنده ای شد که تا به امروز در میان نامزدهای جایزه معتبر مربوط به آثار غیرداستانی قرار گرفته است. مک آنالتی برای کتاب خاطرات یک طبیعت گرای جوان، که در چهارده سالگی آن را به نگارش درآورد، در میان نامزدها قرار گرفت. دیشب این کتاب برنده جایزه وین رایت، که بزرگداشت آثار مربوط به طبیعت است، شد تا جوان ترین نویسنده ای باشد که به این افتخار دست می یابد.

نویسنده جوان به بیماری اوتیسم مبتلا است و در دوازده سالگی شروع به نوشتن در وبلاگ شخصی خود درباره طبیعت کرد. در چهارده سالگی شروع به نوشتن خاطرات یک طبیعت گرا کرد. در این کتاب درباره زندگی و سفر خانواده اش در ایرلند شمالی می نویسد؛ اینکه چگونه خانواده او را از جنگل موردعلاقه اش دور می کنند، باید مدرسه اش را عوض کند، و با قلدری های همکلاسیانش کنار بیاید.

مک آنالتی جوان ترین نویسنده ای است که تا به امروز در میان نامزدهای جایزه بیلی جیفورد قرار گرفته است و اگر برنده جایزه 50 هزار پوندی شود جوان ترین نویسنده ای خواهد بود که یک جایزه مهم ادبی را در بریتانیا به دست می آورد.

پیش از این تیا اوبرت، نویسنده 25 ساله در سال 2011 جوان ترین برنده جایزه ادبیات داستانی زنان، سالی رونیِ 27 ساله جوان ترین برنده جایزه کاستا، و النور کاتونِ 28 ساله جوان ترین برنده جایزه بوکر شده اند که هر سه جایزه از مهم ترین فستیوال های ادبی بریتانیا به حساب می آید. ماه گذشته هم ماریا لوکاسِ 29 ساله و هلندی جوان ترین نویسنده برنده جایزه بوکر بین المللی شد.

نامزدهای اولیه جایزه بیلی جیفورد 2020 به شرح زیر است:

یک دو سه چهار: بیتلز در طول زمان نوشته کریگ براون

کار عشق: فاجعه مراقبت نوشته مادلین بانتیمگ

زندگی عزیز نوشته ریچل کلارک

ایده مغز: تاریخچه نوشته ماتیو کاب

بودا را بخور: داستان تبت مدرن از زاویه دید مردم یک شهر نوشته باربارا دمیک

زندگی لوسین فروید نوشته ویلیام فیور

اسپارتاکوس سیاه پوست: زندگی حماسه ای توسینت لوورچر نوشته سادیر هازارسینگ

اجسام ما: میدان جنگ آن ها: جنگ با زن ها چه می کند نوشته کریستین لَم

خاطرات یک طبیعت گرای جوان نوشته دِرا مک آنالتی

آن ها که فراموش می کنند: یک داستان خانوادگی جرالدین شوآرتز

غریبه در شهر تفنگ.: زندگی یک زن در ژاپن قرن نوزدهم نوشته اِیمی استنلی

تسخیر روح آلما فیلدینگ: داستان واقعی یک روح نوشته کیت سامراسکیل

میدان تسخیر: پنج زن، آزادی، و لندن در بین دو جنگ نوشته فرانچسکا وِید

جایزه ادبی بیلی جیفورد پیش از این با نام جایزه ساموئل جانسون، نویسنده انگلیسی قرن هجدهم شناخته می شد که آثار مهمی در زمینه غیرداستانی، از جمله زندگی نامه نویسندگان بزرگ انگلستان را در کارنامه خود دارد. این جایزه هر ساله به بهترین اثر غیرداستانی به زبان انگلیسی اهدا می شود.

جایزه بهترین کتاب غیرداستانی بیلی جیفورد در سال 2016 به کتاب خیابان شرقی غربی نوشته فیلیپ سَندز و در سال 2017 به کتاب چگونه از طاعون جان سالم به در ببریم نوشته دیوید فرانس، و در سال 2018 به چرنوبیل: تاریخچه یک تراژدی نوشته سرهی پلاخی اهدا شد. پنج: زندگی ناگفته زنانی که توسط جک ریپر به قتل رسیدند نوشته هالی روبن هولد نیز در سال 2019 به عنوان برنده معرفی شد.

برنده اصلی جایزه بیلی جیفورد در سال های گذشته هدیه 30 هزار پوندی دریافت می کرد و به هر کدام از نامزدهای حاضر در فهرست نهایی نیز 1000 پوند تقدیم می شد اما قرار است امسال به برنده جایزه 50 هزار پوندی اهدا شود.

نامزدهای نهایی سال 2020 در تاریخ 15 اکتبر و برنده در تاریخ بیست و چهارم نوامبر اعلام می شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1153

به "نامزدهای اولیه جایزه بیلی جیفورد اعلام شد ، حضور پسر 16 ساله مبتلا به اوتیسم در میان نامزدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزدهای اولیه جایزه بیلی جیفورد اعلام شد ، حضور پسر 16 ساله مبتلا به اوتیسم در میان نامزدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید