شمارش معکوس المپیک ریودوژانیرو و تقویت زیرساخت ها

به گزارش مجله مدیریت ناب، برزیل; ریودوژانیرو از یکی از حیاتی ترین قسمت های زیربنایی شهر برای بازی های المپیک رونمایی کرد

با شمارش معکوس افتتاح بازی های المپیک در ریودوژانیرو که کمتر از یک ماه آینده است ، تونل نو خطوط ویژه (BRT Transolímpica) گشایش یافت.

شمارش معکوس المپیک ریودوژانیرو و تقویت زیرساخت ها

شهردار ریو آقای Eduardo Paes این هفته تونل 26 کیلومتری را راه اندازی کرد که از 11 منطقه عبور می کند و 2 تا از بزرگترین استادیوم های شهر ، the Deodoro Sports Com و Olympic Park را به هم متصل می کند .

با انتظار هجوم نیم میلیون گردشگر بین المللی برای بازی های المپیک ریو ، شهر در پی اجرای چندین ایده مبتکرانه به منظور کاهش زمان سفر در جهتهای به شدت متراکم معمول است .

3 سال پیش با اجرای مناقصه ای برای رهایی از گره های ترافیکی معمول شهر ، پیشنهاد تخریب بزرگراه این جهت و ساخت تونل های BRT داده شد . این مناقصه شامل تونل های Rio 450 ، Marcello Alencar و همچنین معرفی سیستم حمل و نقل ریلی تازه به نام VLT بوده است .

افتتاح خط 4 مترو در منطقه جنوبی (Zona Sul) نیز کمکی دیرهنگام در فاصله چند روز مانده به بازی های المپیک محسوب می شود ، این خط تازه ارتباطی Ipanema و Jardim Oceanico را به هم متصل می کند .

اگر چه انتظار می رود موثرترین سیستم حمل و نقل شهری تونل تازه BRT در محدوده غربی باشد . همچنین دو بزرگراه دیگر به همراه جهت ویژه تندرو اتوبوس (RTB) در این محل اضافه می شوند .

ساخت این تونل 24 کیلومتری 4 سال به طول انجامیده و تعداد 70.000 نفر در هر روز از طریق آن بین Barra da TIjuca و Deodoro جا به جا می شوند . تخمین زده می شود با افتتاح آن 60 % از مدت زمان سفر در این منطقه ها کاسته شود .

شهردار ریو می گوید این پروژه به عنوان میراثی برای این قسمت از شهر باقی می ماند. بازی های المپیک در روز 5 آگوست شروع و مراسم اختتامیه در روز 21 آگوست انجام می شود .

منبع : lonelyplanet

منبع: الی گشت
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2007

به "شمارش معکوس المپیک ریودوژانیرو و تقویت زیرساخت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمارش معکوس المپیک ریودوژانیرو و تقویت زیرساخت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید