دومین پرواز نبوغ در مریخ، بالگردها عناصر اصلی مأموریت در مریخ می شوند

به گزارش مجله مدیریت ناب، بالگرد نبوغ ناسا، تنها سه روز پس از نخستین پروازش در سطح سیاره سرخ، برای بار دوم بر فراز دهانه جزرو به پرواز درآمد.

دومین پرواز نبوغ در مریخ، بالگردها عناصر اصلی مأموریت در مریخ می شوند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از ان بی سی، بالگرد نبوغ ناسا، تنها سه روز پس از نخستین پروازش در سطح سیاره سرخ، برای بار دوم بر فراز دهانه جزرو به پرواز درآمد.

براساس داده های منتشر شده از سوی سازمان هوانوردی آمریکا، نبوغ در دومین پرواز خود ارتفاع بیشتری از سطح سیاره سرخ گرفت و مدت زمان پرواز را نسبت به نمونه قبل افزایش داد.

میمی آنگ، مدیر پروژه نبوغ پیش از دومین پرواز این بالگرد در پستی نوشت: نبوغ در پروازی که امروز انجام خواهد داد تا ارتفاع پنج متری بالا خواهد رفت و به اندازه دو متر به طرفین حرکت خواهد نمود.

کارشناسان ناسا نوشتند: دومین پرواز نبوغ 13 ثانیه نسبت به نمونه قبلی طولانی تر بود و این نشان دهنده امکان پرواز ذدر سطح سیاره سرخ است.

هاوارد گریپ ، خلبان ارشد هوانورد نبوغ در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) در بیانیه ای گفت: به نظر ساده می رسد، اما ناشناخته های زیادی در خصوص نحوه پرواز با هلی کوپتر در مریخ وجود دارد و در آینده بالگردها به عناصر اصلی مأموریت در مریخ تبدیل می شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1580

به "دومین پرواز نبوغ در مریخ، بالگردها عناصر اصلی مأموریت در مریخ می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین پرواز نبوغ در مریخ، بالگردها عناصر اصلی مأموریت در مریخ می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید