تبدیل حمام تاریخی بهشت گلپایگان به سفره خانه سنتی

به گزارش مجله مدیریت ناب، رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گلپایگان از اتمام عملیات بازسازی حمام تاریخی بهشت (ملا اسداله) به منظور تغییر کاربری آن به سفره خانه سنتی اطلاع داد.

تبدیل حمام تاریخی بهشت گلپایگان به سفره خانه سنتی

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اصفهان، مصطفی قانونی امروز 4 تیرماه، با اعلام این مطلب گفت:

حمام تاریخی بهشت (ملا اسداله) متعلق به دوران قاجار بوده و در سال 1384 به شماره 14171 در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده است

او اضافه نمود: با توجه به اینکه این بنای تاریخی در تملک اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بوده و مدت ها، متروکه رها شده بود، با کوشش و جلب مشارکت بخش خصوصی، تملک و بازسازی آن پس از تصویب طرح، از ابتدای سال 1398 اجرا شد.

رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گلپایگان تأکید کرد:

عملیات بازسازی این بنای تاریخی که دارای 400 مترمربع مساحت است، در خرداد ماه امسال با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد و 500 میلیون ریال به اتمام رسید.

او توضیح داد: از جمله ویژگی های منحصر به فرد این حمام تاریخی، وجود قوس های آجری و ستون های سنگی است. که سربینه این بنا را به شکل زیبایی آراسته است.

قانونی گفت: امید می رود این حمام تاریخی با مشارکت بخش خصوصی به عنوان سفره خانه سنتی در سال 1399 به بهره برداری می رسد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 985

به "تبدیل حمام تاریخی بهشت گلپایگان به سفره خانه سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل حمام تاریخی بهشت گلپایگان به سفره خانه سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید