کلاهبرداری از کارت های بانکی کرمانشاهی ها ، شهروندان مراقب باشند

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران، علی کریمی از استفاده کلاهبرداران از دستگاه اسکمینگ برای کپی شدن اطلاعات کارت های بانکی توسط کلاهبرداران، اطلاع داد و گفت: کلاهبرداران در قالب فروشندگان و به صورت حرفه ای و با استفاده از دستگاه اسکیمر به عنوان دستگاهی برای کپی کردن کارت های بانکی همشریان کرمانشاهی استفاده می نمایند.

کلاهبرداری از کارت های بانکی کرمانشاهی ها ، شهروندان مراقب باشند

وی اضافه نمود: به همین دلیل تعداد حدود 35 نفر به پلیس فتا استان کرمانشاه مبنی بر کسر مبالغی از حساب بانکی توسط افراد ناشناس مراجعه نموده اند که با توجه به تعطیلی مراکز، اقدامات اولیه جهت تشکیل پرونده و دستگیری مجرمین اغاز شده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: کلاهبرداران با ترفندهایی کارت بانکی را از مردم دریافت می نمایند و سپس با بهانه کشیدن کارت در محلی دور از چشم خریدار، دستگاه اسکیمر را در کنار کارتخوان اصلی قرار می دادند و کارت را یک بار بر روی اسکیمر برای کپی شدن کارت و بار دیگر خریدار، بر روی دستگاه کارتخوان به منظور انجام تراکنش می کشیدند.

وی توضیح داد: در عین حال کلاهبرداران با دریافت رمز و یادداشت کردن رمز کارت کارت اعتباری جدیدی از روی همان کارت کپی می نمایند و سپس نسبت به خالی کردن حساب بانکی مالباختگان اقدام می نمایند.

کریمی با اشاره به اعتماد بیش از حد مردم به فروشندگان در زمینه استفاده از کارت اعتباری، گفت: به منظور افزایش امنیت در زمینه استفاده از کارت های بانکی و خدمات بانکی باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتری انجام گردد و مردم نیز نباید برای پرداخت اعتماد بیش از حد به فروشندگان داشته باشند.

وی اضافه نمود: از شهروندان درخواست می گردد برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از فروشندگان درخواست نمایند تا خودشان عملیات پرداخت را انجام دهند یا شخصا رمز کارت اعتباری خود را وارد نمایند.

این مسئول تاکید نمود: پلیس فتا استان تمام توان خود را جهت شناسایی کپی نمایندگان کارت های بانکی با استفاده از دستگاه اسکیمر انجام خواهد داد که مال باختگان مطمئن باشند مجرمین به زودی دستگیر خواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی در سرانجام گفت: مالباختگانی که تاکنون به پلیس فتا مراجعه ننموده اند، هر چه سریعتر به پلیس فتا مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 143

به "کلاهبرداری از کارت های بانکی کرمانشاهی ها ، شهروندان مراقب باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری از کارت های بانکی کرمانشاهی ها ، شهروندان مراقب باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید