مادورو از قطع روابط دیپلماتیک با کلمبیا اطلاع داد

به گزارش مجله مدیریت ناب، رئیس جمهور ونزوئلا از قطع روابط دیپلماتیک با کلمبیا اطلاع داد و تمامی کارمندان سفارت کلمبیا در کاراکاس را اخراج کرد.

مادورو از قطع روابط دیپلماتیک با کلمبیا اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز شنبه در بیانیه ای گفت: من ونزوئلا را اداره می کنم و به اداره کردن آن ادامه می دهم.

وی در واکنش به بستن مرزهای این کشور با برزیل و کلمبیا گفت: ما در حال دفاع از آزادی و مرزهای خود هستیم و الان زمان خیانت به کشور نبوده و باید به آن و ایده های عالی ونزوئلا وفادار ماند.

همچنین رئیس جمهور ونزوئلا از قطع روابط دیپلماتیک با کلمبیا اطلاع داد و تمامی کارمندان سفارت کلمبیا در کاراکاس را اخراج کرد.

امروز خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده و رهبر مخالفان ونزوئلا مدعی شد که کامیون های حمل یاری های بشردوستانه به وسیله کلمبیا و برزیل وارد ونزوئلا شده اند.

مادورو معتقد است که آمریکا به بهانه ارسال یاری های بشردوستانه به ونزوئلا درصدد نابود کردن حق حاکمیت و استقلال این کشور است.

گوایدو ماه ژانویه خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا خواند و به سرعت مورد حمایت واشتگتن و متحدان غربی آن نهاده شد. در هفته های اخیر شماری از معترضان در خیابان های کاراکاس تجمع نموده اند. با این حال ارتش ونزوئلا همچنان حامی رئیس جمهور قانونی این کشور است و کوشش زورگویانه آمریکا را برای تغییر رژیم عقیم گذاشته است.

از سال 2017 و به دنبال تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا بین اپوزیسیون و رئیس جمهور این کشور، اختلافات بین مادورو و مجمع ملی (کنگره) که اکثریت آن در دست مخالفان است، بالا گرفته و تشدید این اختلافات سبب اقدام دولت در برگزاری انتخابات برای تشکیل مجلس موسسان قانون اساسی در سال 2017 شد.

کوشش واشنگتن برای کنار زدن دولت قانونی کاراکاس در حالی صورت می گیرد که مردم ونزوئلا چند ماه پیش با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، بار دیگر مادورو را به ریاست جمهوری این کشور انتخاب کردند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 153

به "مادورو از قطع روابط دیپلماتیک با کلمبیا اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو از قطع روابط دیپلماتیک با کلمبیا اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید