خانه محسنی بهبهان میزبان سومین جشنواره فرهنگی صندوق احیا

به گزارش مجله مدیریت ناب، سومین رویداد فرهنگی صندوق احیا در نیمه دوم سال با عنوان جشنواره نان با حضور مدیران، مسئولان و علاقه مندان شهرستان بهبهان و با استقبال گردشگران در خانه محسنی شروع شد.

خانه محسنی بهبهان میزبان سومین جشنواره فرهنگی صندوق احیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن فرهنگی تاریخی، جشنواره نان در خانه محسنی بهبهان به مدت یک هفته از 18 آذر ماه برگزار می گردد با برپایی برنامه های فرهنگی به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و میراث ناملموس و ارایه غذاهای سنتی این شهرستان در راستای احیا آیین ها و آداب و رسوم و معرفی هر چه بیشتر جاذبه های گردشگری برای گردشگران و علاقمندان به نمایش گذاشته شد.

در مراسم افتتاحیه که شب گذشته با حضور علاقه مندان برگزار شده انواع نان بهبهان که به نوعی زبانزد خاص و عام است در حضور مردم طبخ و به علاقه مندان ارائه شد.

شهر بهبهان 12 تا 15 نوع نان مختلف دارد که انتخاب این نام برای جشنواره خانه محسنی به منظور معرفی این مزیت گردشگری غذا می باشد. در مدت زمان برگزاری این جشنواره، در منوی غذایی خانه محسنی طبخ غذاهای محلی از جمله شل شلو (یک نوع نان سنتی بعنوان میان وعده)، گوینه(یک نوع غذای سنتی و مقوی که از بلغور گندم و گوشت و لوبیا تهیه می گردد)، برزنگگ(صبحانه مخصوص)، حره(آش فوق العاده خاص و بسیار مقوی مخصوص شهر بهبهان)، کباب شامی، شیرینی های محلی و آب گوشت به عنوان جاذبه های گردشگری این شهرستان قرار می گیرد.

بر این اساس، سومین رویداد فرهنگی صندوق احیا در نیمه دوم سال در خانه محسنی بهبهان از تاریخ 18 آذر لغایت 24 آذر میزبان جشنواره نان است.

خانه تاریخی محسنی با شماره ملی 14702از جمله بناهای واگذار شده صندوق احیا به بخش خصوصی است که در بافت تاریخی بهبهان در محله محسنی ها واقع شده است. این خانه تاریخی در گذشته به خانه چهل دری معروف بوده که گمان می رود نام آن برگرفته از تعدد درهای آن است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 106

به "خانه محسنی بهبهان میزبان سومین جشنواره فرهنگی صندوق احیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه محسنی بهبهان میزبان سومین جشنواره فرهنگی صندوق احیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید