کرونا جان بچه ها انگلیسی را گرفت

به گزارش مجله مدیریت ناب، شیوع بیماری جدید در انگلیس با علائم التهاب ناشی از ویروس کرونا (کووید-19) باعث مرگ چند کودک زیر پنج سال در این کشور شده است.

کرونا جان بچه ها انگلیسی را گرفت

مت هنکوک وزیر بهداشت انگلیس روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه رادیویی ال بی سی با بیان این خبر گفت: این بچه ها در گذشته مسائل جسمانی نداشتند.

وی اضافه نمود: این یک بیماری جدید است که به نظر ما بر اثر ویروس کرونا پدید آمده است. ما 100 درصد مطمئن نیستیم چون آزمایش کرونای بعضی افرادی که به آن مبتلا شده اند منفی بوده است.

وزیر بهداشت انگلیس گفت: دانشمندان انگلیس در این زمینه مشغول تحقیقات گسترده ای هستند اما اصل مساله نگران کننده است.

دانشمندان، احتمال بیماری کاوازاکی را داده اند که در بین بچه ها زیر پنج سال شایع است. تب، التهاب پوست، تورم غدد و دربعضی موارد آرتروز قلب از علائم آن گزارش شده است.

مقام های بهداشت انگلیس دیروز(دوشنبه) در پیامی به پزشکان عمومی هشدار دادند نگرانی های فزاینده ای درباره پدیدار شدن سندرم التهامی مرتبط با کووید-19 در بین بچه ها در بریتانیا بروز نموده است.

بر این اساس، به نظر می رسد در سه هفته گذشته تعداد بچه ها در همه رده های سنی که شرایط التهابی در آنها مشاهده شده و به مراقبت ویژه احتیاج دارند در لندن و دیگر مناطق بریتانیا افزایش یافته است.

از زمان شروع همه گیری کرونا، بچه ها در معرض خبر جدی کووید-19 نبودند و تعداد کمی از آنها با ابتلا به کرونا تشخیص داده شدند و حتی آمار مرگ در بین آنها بسیار اندک بوده است.

پزشکان شرایط بچه ها بستری شده را با سندرم شوک سمی و بیماری کاوازاکی مقایسه نموده اند که می توانند در کنار هم باعث التهاب شدید داخلی، تب و مسائل تنفسی گردد که همگی از نشانه های کووید-19 است.

اما آزمایش کرونای بسیاری از بچه های که چنین علائمی را بروز داده اند منفی بوده که فرایند تشخیص را پیچیده و دشوارتر نموده است.

مسئولان وزارت بهداشت از پزشکان عمومی خواسته اند بچه های را که در آنها علائمی همچون درد شکمی مشاهده می گردد به عنوان یک مورد اورژانسی به بیمارستان ارجاع دهند.

براساس آخرین آمار رسمی منتشر شده تا به امروز 9 کودک در انگلیس بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

انگلیس دوره اوج همه گیری کرونا را سپری می نماید و تا به امروز بیش از 21 هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

دولت انگلیس از چهارم فروردین گذشته با اعلام شرایط اضطراری، مقررات منع رفت وآمد را برای جلوگیری از شیوع کرونا به اجرا گذاشته است. نخست وزیر انگلیس دیروز (دوشنبه 8 اردیبهشت) گفت که در حال حاضر برنامه ای برای کاهش محدودیت ها ندارد. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 945

به "کرونا جان بچه ها انگلیسی را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا جان بچه ها انگلیسی را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید