کاهش شمار مبتلایان به کرونا در چین

به گزارش مجله مدیریت ناب، مقام های چینی اعلام نموده اند که تعداد افراد مبتلا و قربانیان ویروس ناشناخته کرونا در مقایسه با روزهای گذشته کاهش داشته است.

کاهش شمار مبتلایان به کرونا در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقام های چین امروز (شنبه) از کاهش قربانیان و مبتلایان به ویروس ناشناخته کرونا در این کشور خبر دادند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک مرکزی چین همچنین ابراز اطمینان کرد که مسئولان این کشور در مبارزه با شیوع این ویروس پیروز خواهند شد.

طبق این گزارش، روز گذشته (آدینه)، 397 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین گزارش شد که در مقایسه با 889 نفری که یک روز قبل از آن، به این ویروس مبتلا شده بودند، کاهش داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، علیرغم فرایند رو به کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین، شمار مبتلایان در دیگر کشورها رو به افزایش است به طوریکه شیوع این بیماری در کره جنوبی، ایتالیا، ایران و لبنان تشدید شده است.

مقام های کره جنوبی اعلام نموده اند که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا با یک افزایش چشمگیر به 350 نفر رسیده اند که این دو برابر اعداد و ارقامی است که پیش از این اعلام شده بود.

گزارش ها حاکی از آن است که ویروس کرونا تا به امروز در 26 کشور سراسر دنیا مشاهده شده که در خارج از چین 11 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس کشنده جان خود را از دست داده اند. آخرین اخبار حاکی از آن است که در ایتالیا نیز یک نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

مقام های ایران نیز گزارش نموده اند که از روز گشته تا امروز، ابتلای 10 مورد به ویروس کرونا تأیید شده است که تعداد مبتلایان به این ویروس در ایران را به 28 تن افزایش داده است و پنج نفر نیز از این میان جان خود را از دست داده اند.

کمیسیون بهداشت ملی چین روز گذشته (آدینه) اعلام نمود با جان باختن صد و هجده نفر دیگر از مبتلایان به کرونا تا صبح روز گذشته، تعداد کل تلفات این ویروس به دو هزار و 236 نفر رسید. همچنین با ثبت هشتصد و هشتاد و نه مورد جدید ابتلا، تعداد کل مبتلایان از مرز هفتاد و پنج هزار نفر عبور کرد.

ویروس های کرونا (یا کروناویروس ها) دسته ای کلی از ویروس ها هستند که بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می گردد.

این ویروس جدید که هنوز از سوی سازمان های مانند بهداشت دنیای یا سی.دی. سی نامی برای آن انتخاب نشده، به وسیله تنفس و تماس هم منتقل می گردد و همین امر کنترل آن را سخت نموده است. این ویروس، بیماری سندرم زجر تنفسی حاد یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می نماید، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه ها آغاز می گردد. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه های هوایی شُش ها از مایع میان بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی رسد و در صورت عدم رسیدگی به موقع بیمار با خطر مرگ روبرو خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 713

به "کاهش شمار مبتلایان به کرونا در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش شمار مبتلایان به کرونا در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید