چگونه در دوران همه گیری کرونا قفل Face ID را هنگام پوشیدن ماسک باز کنیم؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده به افراد توصیه نموده است در دوران همه گیری COVID-19 ماسک صورت بپوشند، اما این مسئله باعث شده تا صاحبان آیفون متکی به Face ID برای باز کردن قفل دستگاه های خود با مشکلاتی روبرو شوند.

چگونه در دوران همه گیری کرونا قفل Face ID را هنگام پوشیدن ماسک باز کنیم؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، دیدن تصویر افرادی که از ماسک های صورت برای مبارزه با ویروس کرونا استفاده می نمایند، تصاویری عجیب نیست. اما پوشیده شدن بخشی از صورت ممکن است منجر به مشکل تشخیص هویت گردد.

اما جالب است بدانید که این پوشیده شدن صورت باعث نمی گردد تا سیستم Face ID خراب گردد. صاحبان آیفون دارای دو گزینه هستند: یا ماسک خود را بردارید و خطر ابتلا را به جان بخرید یا Face ID را غیرفعال کنید و مزایای امنیتی که این فناوری ارائه می دهد را از دست بدهید.

در پاسخ به این مشکل، محققان Tencent Security Xuanwu Lab راهی را برای صاحبان آیفون پیشنهاد کردند، زیرا ظاهراً این سیستم فقط به چشم، بینی و دهان شخص احتیاج دارد تا بتواند کار کند.

نحوه ایجاد Face ID به وسیله ماسک صورت

این فرایند در واقع ساده است و شامل راه حل دیگری برای تنظیم Face Face است. این روش سیستم را مجدداً تنظیم مجدد نمی نماید، بلکه از گزینه ظاهر جایگزین آن استفاده می نماید. برای شروع، به تنظیمات آیفون دسترسی پیدا نموده و وارد منوی Face ID & Passcode شوید، سپس گزینه تنظیم یک ظاهر جایگزین را انتخاب کنید. این کار دو اسکن صورت، مشابه تنظیم اولیه سیستم تشخیص چهره را شروع می نماید، تنها در این زمان، فرد باید صورت خود را با نیمی از ماسک صورت بپوشاند.

تنظیم ظاهر متناوب Face ID با نیمی از ماسک صورت منجر به بعضی پیغام ها می گردد که انسداد وجود دارد، اما این دو اسکن هنوز پس از چند بار کوشش باید کامل شوند. در حالت ایده آل، پس از اتمام کار، ممکن است قفل آیفون حتی در هنگام پوشیدن کامل ماسک صورت، باز گردد. متأسفانه، به نظر نمی رسد که این روش مطمئن باشد، بنابراین ممکن است چند کوشش برای بازنشانی Face ID و اسکن کردن هر دو بدون و با ماسک صورت انجام گردد.

منبع: انتخاب
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 904

به "چگونه در دوران همه گیری کرونا قفل Face ID را هنگام پوشیدن ماسک باز کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در دوران همه گیری کرونا قفل Face ID را هنگام پوشیدن ماسک باز کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید