چه کسانی وام سهام عدالت نگیرند؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران، در هفته جاری اعلام شد که توزیع کارت اعتباری با اتکا به سهام عدالت و فعلا از بانک ملی کلید خورده است و بر اساس توضیحات قبلی که گفته شده بود معادل 50 درصد ارزش سهام عدالت وام پرداخت می شود، برآوردها بر این است که صاحبان برگه 500 هزار تومانی سهام عدالت حداکثر پنج میلیون تومان و صاحبان برگه یک میلیون تومانی، ده میلیون تومان وام دریافت کنند.

چه کسانی وام سهام عدالت نگیرند؟

وزارت اقتصاد اعلام کرده که کارت اعتباری برای خرید از فروشگاه های وین مارکت، افق کوروش و رفاه شارژ می شود و افرادی که نتوانند وام را یک ماهه برگردانند می توانند با اقساط سه ساله و سود 18 درصد وام را پس بدهند.

این شرایط اما مورد انتقاد بسیاری از سهامداران واقع شده است. آنها می پرسند که در صورت دریافت وام سهام عدالتشان تا سه سال غیرقابل فروش می شود و یا 50 درصد دیگر سهام قابل فروش است؟ که البته با توجه به اینکه سود 18 درصد برای وام در نظر گرفته شده، به نظر می رسد سهامداران نباید چندان روی فروش 50 درصد باقیمانده سهامشان حساب باز کنند.

انتقاد مهم دیگر الزام به خرید از سه فروشگاه است. این در حالی است که مشمولان کارت اعتباری سهام عدالت معتقدند که به پول نقد نیاز بیشتری دارند و الزام به خرید از سه فروشگاه دست آنها را می بندد.

با توجه به اینکه ماهیت این وام به صورت کارت اعتباری است بعید به نظر می رسد که بتوان آن را به صورت پول نقد دریافت کرد.

نقد دیگر به این وام سود بالایی است که برای آن در نظر گرفته شده است و البته رقم پایین وام است که با توجه به جهش قیمت در بازارهای مختلف این انتقاد مردم موجه به نظر می آید.

با این شرایط افرادی که تصمیم دارند سهام عدالت خود را در اولین فرصت رفع محدودیت فروش، معامله کنند بهتر است از دریافت این وام صرف نظر کنند. همچنین افرادی که نیاز به پول نقد دارند و یا تصور می کنند قادرند 50 درصد دیگر سهام عدالت خود را بفروشند و یا در صورت آزادسازی کامل سهام عدالت می خواهند 30 درصد سوم آن را به فروش رسانند، بهتر است فعلا برای دریافت این کارت اعتباری دست نگه دارند.

در ادامه شماری از نقدها مخاطبان را به کارت اعتباری سهام عدالت می خوانید:

وام سهام عدالت کجا پرداخت شده؟ چطور یه نفر پیدا نشده اینجا نظرشو بذاره بگه کارت اعتباری گرفته؟

فروش سهام عدالت رو آزاد کنید ،الان به پولش نیازداریم بریم اقلام خوراکی بخریم ،یعنی چی این کار ،سهام شخصی خود فرد هست هرجور دوست داره استفاده کنه

یعنی فقط در وین مارکت و… قابل استفاده است؟

یعنی با وامی که باسهام عدالتمون میدن فقط میتونیم از فروشگاه رفاه و کورش خرید کنیم یعنی پول نمیتونه ازاد تو دستمون باشه اخه ما هم کلی مشکل داریم که میخوایم به زخممون بزنیم لطفا دقیق راهنمای کنید.

مثلا یه سیاستی هست که مردم سهام عدالت نفروشند؟

و همیشه هم یه عده رانتخوار هستن که استفاده میکنند خب پول بدید به مردم اگه راست میگید چرا رفاه؟ وین مارکت ؟

این چه طرز وام دادنه خیلیا میخوان جاهای دیگه از این پول استفاده کنند یا واسه مریضیش یا هزار درد ومرض دیگه نه اینکه شما خودتون چندتا فروشگاه رو معرفی کردید????که برن به قیمت گزاف چار تا وسیله بگیرن.باز چه کاسه ای زیر نیم کاسه تونه؟یه کار خیر ازتون برنمیاد

برای اطلاعات بیشتر گزارش جزئیاتی از وام 5 میلیونی بانک ها بدون ضامن! را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1507

به "چه کسانی وام سهام عدالت نگیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی وام سهام عدالت نگیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید