وزیر اماراتی: بحران قطر ادامه دارد

به گزارش مجله مدیریت ناب، وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات به عدم حضور امیر قطر در اجلاس ریاض واکنش نشان داد و گفت که بحران روابط با قطر همچنان ادامه دارد.

وزیر اماراتی: بحران قطر ادامه دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات سه شنبه شب(دیشب) به عدم حضور تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض واکنش نشان داد.

قرقاش در حساب توئیتری خود نوشت: به عقیده من بحران قطر ادامه دارد گرچه معتقدم که هر بحرانی پایانی دارد و راه چاره های صادقانه و پایدار به نفع منطقه وجود دارد.

وی اضافه کرد: غیبت تمیم بن حمد در اجلاس ریاض به دلیل برداشت غلط مشاوران او از مواضع است، ضرورت درمان ریشه ای بحران بین قطر و چهار کشور (عربی) است، اساس راه چاره است.

اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز سه شنبه(دیروز) در ریاض برگزار گردید و با وجود دعوت شاه سعودی از امیر قطر برای شرکت در این اجلاس اما او در اجلاس حضور نیافت و عبدالله بن خلیفه آل ثانی نخست وزیر و وزیر کشور قطر به نمایندگی از سوی تمیم بن حمد در این اجلاس شرکت کرد.

چهار کشور عربی (مصر، عربستان، امارات و بحرین) از خرداد سال 1396 روابط دیپلماتیک خود را به بهانه حمایت قطر از تروریسم قطع نموده و تمامی گذرگاه های زمینی، دریایی و هوایی را به روی این کشور بسته اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 617

به "وزیر اماراتی: بحران قطر ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اماراتی: بحران قطر ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید