واکنش تند قاسمی به بیانیه پایانی اجلاسیه گروه 7 در کانادا

به گزارش مجله مدیریت ناب، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه پایانی اجلاس سران گروه 7 در کانادا و بیان بعضی درخواست ها و ادعاها در مورد ایران مفاد این بیانیه را مداخله جویانه توصیف کرد.

واکنش تند قاسمی به بیانیه پایانی اجلاسیه گروه 7 در کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

بهرام قاسمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ضمن توصیه به کشورهای گروه 7 برای اجتناب از افتادن در دام سیاست های ایران هراسانه و ایران ستیزانه معدود کشور ها و رژیم های زیاده خواه اضافه نمود: چنین رویکردی قطعا منطقی، سازنده و مبتنی بر واقعیات موجود نیست. جمهوری اسلامی ایران نشان داده است بیش از دیگر کشورها و حتی بعضی از کشور های گروه 7 نگران صلح و امنیت بین المللی است و این رویکرد مثبت خود را با هزینه های سنگین در مبارزه با تروریسم لجام گسیخته و بی حد و مرز داعش و دیگر گروه های تروریستی همسان و همزاد آن طی دهه های گذشته تا به امروز نشان داده است. آنچه موجب نگرانی است اصرار بر رفتار و اقدامات یکجانبه و خودخواهانه و خود کامه دولت آمریکاست که خود تهدید جدی برای صلح و امنیت بین المللی به شمار می آید که این روزها دنیا، بویژه دیگر اعضای گروه 7 نمونه های عملی و آشکار آنها را شاهد هستند.

سخنگوی وزارت امورخارجه با رد نگرانی بی اساس گروه 7 در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، به برنامه مشروع دفاعی موشکی جمهوری اسلامی ایران اشاره و تاکید نمود: دولت و ملت ایران بدون تأثیرپذیری از جنجال های سیاسی و اتهامات کذب و بی اساس، در مقابل تهدیدهای دشمنان خود مصمم و قاطع بوده و برای دفاع از کیان کشور و تأمین امنیت مردم از دکترین دفاعی خود که توسعه توانمندی دفاعی و بازدارنده موشکی است و منافاتی با هیچ قطعنامه سازمان ملل متحد ندارد، نخواهد گذشت.

قاسمی توضیح داد: نقش اصولی، سازنده و مشروع جمهوری اسلامی در منطقه بویژه در مبارزه با گروه های تروریستی چون داعش ضامن ثبات و رونق همه کشورهای منطقه و کمکی شایان به صلح و امنیت بین المللی است که با اتهام زنی ها و فرافکنی های مغرضانه و هدفمند و بی حاصل هیأت حاکمه آمریکا کم رنگ نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 803

به "واکنش تند قاسمی به بیانیه پایانی اجلاسیه گروه 7 در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تند قاسمی به بیانیه پایانی اجلاسیه گروه 7 در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید