واردات دولت یازدهم از چین به 25 میلیارد دلار رسید

به گزارش مجله مدیریت ناب، واردات کالا از چین در نیمه دوم سال 92 کمی بیش از 6 میلیارد دلار، در 12 ماه سال 93 بیش از 12.7 میلیارد دلار و در 8 ماهه نخست سال جاری نزدیک به 6.8 میلیارد دلار بوده است که مجموع آن به 25.5 میلیارد دلار می رسد.

واردات دولت یازدهم از چین به 25 میلیارد دلار رسید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، واردات کالا از چین در 26 ماه نخست دولت از 25 میلیارد دلار فراتر رفت. بر اساس آمار گمرک، از ابتدای مهرماه سال 1392 تا انتها آبان ماه 1394 مجموع واردات کالا از چین به 25.5 میلیارد دلار رسیده است.

مطابق این آمار، واردات کالا از چین در نیمه دوم سال 92 کمی بیش از 6 میلیارد دلار، در 12 ماه سال 93 بیش از 12.7 میلیارد دلار و در 8 ماهه نخست سال جاری نزدیک به 6.8 میلیارد دلار بوده است که مجموع آن به 25.5 میلیارد دلار می رسد.

آمار و ارقام فوق بیانگر آن است که در دولت یازدهم میانگین واردات کالا از چین به طور میانگین ماهانه 1.594 میلیارد دلار بوده است.

این در حالی است که در دوره 8 ساله دولت های نهم و دهم میانگین ماهانه واردات کالا از چین 422 میلیون دلار بود.

در 8 سال دولت های نهم و دهم نزدیک به 40.5 میلیارد دلار کالای چینی به ایران وارد شد؛ اما همانطور که ذکر شد؛ دولت یازدهم طی 2 سال 25 میلیارد دلار کالای چینی وارد نموده که نشانه افزایش شتاب واردات از چین است.

واردات از چین در دولت یازدهم به 25 میلیارد دلار رسید

از لحاظ وزن در 8 سال دولت قبل مجموعا 21.86 میلیون تن کالای چینی به کشور وارد شد. در 26 ماه دولت یازدهم این رقم به 11.6 میلیون تن رسیده است.

به عبارتی میانگین واردات ماهانه از چین در دولت قبل 227 هزار تن بود که در دولت یازدهم به 447 هزار تن افزایش یافته است که نشانه افزایش 2 برابری است.

واردات از چین در دولت یازدهم به 25 میلیارد دلار رسید

با مقایسه ارقام فوق تعیین می گردد آهنگ واردات کالاهای چینی در دولت یازدهم نسبت به دولت قبل 3.8 برابر شده یا به عبارتی 277 درصد افزایش پیدا نموده است.

موج واردات کالاها و اجناس چینی در دولت قبل، آسیب فراوانی به فراوری داخلی وارد کرد و این موضوع همیشه مورد انتقاد کارشناسان از جمله مسئولان دولت فعلی قرار می گرفت.

حسن روحانی نیز به شدت از واردات کالاهای چینی در دولت قبل انتقاد نموده است.

روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری هم از واردات کالاهای چینی انتقاد نموده و گفته بود: روی آوردن به جهت واردات بزرگ ترین بی عدالتی است.

یعنی عدالت این است که در شرایط فشار دشمن ما بتوانیم در داخل به فراوری یاری کنیم، فضا را بهبود ببخشیم، فراوری داخل را افزایش دهیم و بر مقدار واردات بکاهیم.

منبع:مشرق

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 668

به "واردات دولت یازدهم از چین به 25 میلیارد دلار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات دولت یازدهم از چین به 25 میلیارد دلار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید