هکرهای چینی اطلاعات بسیار حساس جنگ های زیردریایی ارتش امریکا را ربودند

به گزارش مجله مدیریت ناب، واشنگتن پست گزارش داد هکرهای احتمالا وابسته به دولت چین توانستند اطلاعات بسیار سری و حساس مربوط به جنگ های زیردریایی ارتش امریکا را سرقت نمایند.

هکرهای چینی اطلاعات بسیار حساس جنگ های زیردریایی ارتش امریکا را ربودند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

این هکرها به سیستم های یک پیمان کار نیروی دریایی ایالات متحده نفوذ نموده و به اطلاعات محرمانه ای مانند برنامه های سری ساخت موشک های ضدکشتی در جنگ های زیردریایی تا سال 2020 دسترسی پیدا کردند.

شبکه سی بی سی امریکا هم این هک را تایید نموده و می گوید این حمله در ماه های ژانویه و فوریه 2018 اجرا شده است. پلیس FBI به شدت پیگیر این پرونده است و در حال جمع آوری مدارک هستند.

مقامات دولتی امریکا تایید کردند هکرها به یک پیمان کار مرتبط با یک سازمان نظامی آمریکا حمله نموده اند که در زمینه تسلیحات زیردریایی، تحقیق و فراوری می نماید.

گزارش ها نشان می دهد اطلاعات بسیار زیادی با حجم تقریبی 614 گیگابایت از روی سرورها و کامپیوترهای شرکت پیمان کار ارتش امریکا سرقت شده است.

در میان این اطلاعات، برنامه های یک طرح موشکی فراصوتی ضدناو، آرشیو الکترونیکی واحد توسعه زیردریایی نیروی دریایی امریکا و اطلاعات پروژه اژدهای دریایی وجود داشته است.

قرار بوده امریکا تا سال 2020 موشک فراصوتی ضد ناو را روی زیردریایی های خود نصب و استفاده کند.

تیره شدن بیشتر روابط با کره شمالی و چین

اگرچه این اطلاعات سرقت شده جزو اطلاعات طبقه بندی و محرمانه نبودند ولی شامل اطلاعات بسیار حساسی هستند که در صورت گردآوری کنار هم و تجزیه و تحلیل، می توانند بسیاری از اسرار جنگ های زیردریایی نیروهای نظامی امریکا را بر ملا نمایند.

وزیر دفاع امریکا به طور مستقیم این پرونده را دنبال می نماید و دستور داده مسایل امنیت سایبری شرکت پیمان کار آنالیز و گزارش گردد.

بازتاب رسانه ای این خبر در آستانه دیدار تاریخی و مهم روسای جمهور دو کشور کره شمالی و امریکا می تواند روی روند مذاکرات تاثیرگذار باشد. چون چین شریک عمده تجاری امریکا است.

همین طور؛ پیش بینی می گردد دوباره مناقشات میان دو کشور چین و ایالات متحده سر این موضوع بالا بگیرد. امریکا به تازگی مناقشه با شرکت چینی ZTE را پشت سر گذاشته است. شرکت ZTE متهم به فروش فناوری و تجهیزات ارتباطی به کشورهای ایران و کره شمالی است.

هکرهای چینی در سال 2015 نیز به یک مرکز مرتبط با نیروی دریایی امریکا حمله نموده و یک سری اطلاعات را سرقت کردند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 378

به "هکرهای چینی اطلاعات بسیار حساس جنگ های زیردریایی ارتش امریکا را ربودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هکرهای چینی اطلاعات بسیار حساس جنگ های زیردریایی ارتش امریکا را ربودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید