هشدار دیپلمات روسیه به آمریکا درباره تبعات عدم برطرف تحریم های ایران

به گزارش مجله مدیریت ناب، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین به آمریکا هشدار داده عدم برطرف تحریم ها علیه ایران ممکن است به سرایت بیماری کووید-19 به نظامیان آمریکایی مستقر در منطقه منجر گردد.

هشدار دیپلمات روسیه به آمریکا درباره تبعات عدم برطرف تحریم های ایران

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین به آمریکا درباره تبعات عدم برطرف تحریم ها علیه ایران هشدار داده است.

اولیانوف در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: آمریکا آماده تجدیدنظر درباره برطرف تحریم ها علیه ایران نیست. بسیار خوب، از ملاحظات بشرمحبت آمیز هم که صرفنظر کنیم با در نظر دریافت اینکه کووید-19 می تواند به کشورهای همسایه سرایت نموده و 70 هزار نیروی آمریکایی در منطقه و شمار زیادی از غیرنظامیان آمریکایی، [ادامه تحریم ها] چندان واقع گرایانه نیست.

ساعاتی قبل تر هم اتحادیه اروپا خواهان برطرف تحریم هایی علیه سوریه، ونزوئلا، ایران و کره شاقتصادی شده که از رسیدن یاری های پزشکی و انسان محبت آمیز به این کشورها در بحبوحه شیوع بیماری کووید-19 جلوگیری می نمایند.

به نوشته خبرگزاری ایتارتاس، جوزب بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری بعد از نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا با اشاره به تحریم های این اتحادیه گفت: کاملاً تعیین است که تحریم های ما هیچ مسئله ای از لحاظ رساندن یاری های بشرمحبت آمیز ایجاد نمی نمایند.

بورل سپس در ادامه به تحریم های یکجانبه کشورهای دیگر اشاره نمود و گفت: ما دوست داریم سایر کشورها هم همین رویه را دنبال نموده و اطمینان حاصل نمایند امکان ارسال تجهیزات پزشکی به کشورهای تحت تحریم مثل سوریه، ونزوئلا، ایران و کره شاقتصادی وجود دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد از درخواست دبیر کل سازمان ملل متحد مبنی بر برطرف همه تحریم ها در بحبوحه همه گیری این بیماری حمایت می نماید.

دولت آمریکا تا به حال به درخواست مجامع جهانی برای کاستن از تحریم هایی که در ارسال یاری های بشرمحبت آمیز به کشورهای تحت تحریم از جمله ایران اخلال می نمایند توجه ننموده است.

واشنگتن مدعی است کالاهای پزشکی و غذایی از شمول تحریم های این کشور معاف هستند، اما کارشناسان مسائل تحریمی می گویند تحریم های اقتصادی و بانکی این شرکت ها را از انجام هر گونه معامله با ایران منصرف می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 888

به "هشدار دیپلمات روسیه به آمریکا درباره تبعات عدم برطرف تحریم های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار دیپلمات روسیه به آمریکا درباره تبعات عدم برطرف تحریم های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید