نطق کانتونا؛ از شاه لیر شکسپیر تا جاودانگی انسان ، حیرت رونالدو و مسی

به گزارش مجله مدیریت ناب، اریک کانتونا بار دیگر در نطق خود پس از دریافت جایزه ارشد یوفا با اظهاراتی عجیب و غریب، چشم های حضار در مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان را از تعجب گرد کرد.

نطق کانتونا؛ از شاه لیر شکسپیر تا جاودانگی انسان ، حیرت رونالدو و مسی

ایرنا نوشت: با توجه به مصاحبه ها و سابقه قبلی اریک کانتونا تعجبی ندارد که مرد فرانسوی بار دیگر با ایراد سخنرانی که به سختی با فوتبال مرتبط است، باعث گیج شدن حضار گردد.

بازیکن اسبق فوتبال و بازیگر کنونی سینما و تلویزیون با سخنرانی کوتاه اما جامع از علم گرفته تا جاودانگی و جنگ، چین و چروک را بر پیشانی حضار در مراسم انداخت.

کانتونا با گریز به سخنرانی مشهور خود در سال 1995 (وقتی مرغ های دریایی به دنبال کرجی راه می افتند)، حرف های خود را با جمله ای از نمایشنامه شاه لیر اثر نویسنده انگلیسی ولیلیام شکسپیر شروع کرد.

ستاره های حاضر در مراسم از جمله کریستیانو رونالدو و لیونل مسی به نظر زمانی که مرد فرانسوی سخنرانی خود را در خصوص پیشرفت علم ادامه می داد، کاملا مبهوت مانده بودند.

کانتونا با نقل قول جمله ای از شاه لیر گفت: همچون پسران شرور که حشرات را برای تفریح می کشند، خدایان هم ما را برای تفریح می کشند؛ به زودی علم قادر خواهد بود تا روند پیر شدن سلول ها را کند نموده، آنها را مرمت نمایند و در نهایت ما جاودانه خواهیم شد؛ تنها حوادث رانندگی، جرم و جنایات و جنگ ها باعث کشتار آدمی خواهد شد اما متاسفانه شمار جنگ ها و جنایات چندبرابر می گردد؛ من عاشق فوتبال هستم، سپاس.

کانتونا در سال 1995 و زمانی که پس از پذیرفته شدن درخواست استینافش در رابطه با ضرب و جرح یک طرفدار سوءاستفاده گر کریستال پالاس، در نشستی مطبوعاتی حاضر شد، با گفتن تنها یک جمله بحث داغی را به راه انداخت؛ او گفته بود: وقتی مرغ های دریایی کرجی را دنبال می نمایند به این خاطر است که فکر می نمایند قرار است ساردین های (نوعی ماهی) داخل آن به دریا ریخته شوند. الکساندر چفرین رییس یوفا نیز گفت که تصمیم اهدای جایزه ارشد یوفا به چهره ای نمادین همچون کانتونا که از پوشیدن لباس های رسمی مراسم اجتناب نموده و با پیراهن پشمی قرمز و چین و چروک و کلاهی لبه دار روی سن حاضر شده بود، تصمیم بسیار آسانی بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 305

به "نطق کانتونا؛ از شاه لیر شکسپیر تا جاودانگی انسان ، حیرت رونالدو و مسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نطق کانتونا؛ از شاه لیر شکسپیر تا جاودانگی انسان ، حیرت رونالدو و مسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید