مقاله: تاکو (Taco) مکزیکی فقط یک غذا نیست نماد یک ملت است

به گزارش مجله مدیریت ناب، دستور تهیه: پیاز و گوشت چرخ کرده را در یک ماهیتابه بریزید و روی حرارت میانه قرار دهید. حدود 10دقیقه آن ها را تفت بدهید، بعد پودر چیلی، پودر سیر و رب را به مواد اضافه کنید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید غذا 10 دقیقه بپزد. در این فاصله نان تورتیلا یا نان تاکو را در ظرفی بچینید. سس آماده شده تاکو را داخل نان ها بریزید، روی آن ها کاهو و گوجه خرد شده قرار بدهید و در آخر سس سالسا را روی آن ها بریزید. اگر دوست داشته باشید تاکوی تردتری داشته باشید می توانید سینی محتوی تاکوها را 5 دقیقه در فر قرار بدهید تا نان ها کاملا ترد و برشته شود. به همین راحتی تاکوی خوشمزه شما آماده است.

مقاله: تاکو (Taco) مکزیکی فقط یک غذا نیست نماد یک ملت است

پس همان طور که دیدیم تاکو اگرچه جایگاهی مهم در فرهنگ و غذای مکزیک و جهان پیدا نموده، اما عمر چندانی ندارد و غذایی تازه محسوب می شود. مغازه هایی ویژه فروش تاکو در مکزیکوسیتی به وجود آمد و به ویژه زنانی که از شهرهای دیگر برای کار به مکزیکوسیتی آمده بودند به فروش تاکو مشغول شدند. این زنان برای عایدی بیشتر سعی می کردند چیزی به دستور تهیه تاکو اضافه نمایند و در نتیجه، تاکویی متفاوت تری برای فروش عرضه نمایند. به این ترتیب مکزیکوسیتی به اسم مرکز تاکو معروفیت پیدا کرد و انواع مختلف و متنوع تاکو به وجود آمد. کم کم فروشگاه های زنجیره ای فست فود برای فروش تاکو به وجود آمد و این غذای مقرون به صرفه و خوشمزه راه خود را به سایر کشورها هم باز کرد.

غذاهای مکزیکی به خاطر طعم تند و تیز و خوشمزه ای که دارند هواداران زیادی در سرتاسر جهان پیدا نموده اند. یکی از محبوب ترین و مشهورترین غذاهای مکزیکی تاکو است و حتی اگر هوادار غذای مکزیکی هم نباشید حتما با این غذا آشنا هستید. محبوبیت این غذا به حدی زیاد است که سال گذشته تنها در ایالات متحده 4.5 میلیارد تاکو خورده شده است! تاکوی مکزیکی آنقدر مهم و پرهوادار است که روز 4 اکتبر به نام روز ملی تاکو نامگذاری شده است! امروز می خواهیم در خصوص این غذای خیابانی مکزیکی خوشمزه صحبت کنیم و در خصوص تاریخچه و انواع آن صحبت کنیم.

منبع مقاله: تاکو (Taco) مکزیکی فقط یک غذا نیست نماد یک ملت است

انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1785

به "مقاله: تاکو (Taco) مکزیکی فقط یک غذا نیست نماد یک ملت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: تاکو (Taco) مکزیکی فقط یک غذا نیست نماد یک ملت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید