مذاکرات محرمانه ایران و عربستان سعودی با میانجیگری عمان

به گزارش مجله مدیریت ناب، یک روزنامه فرامنطقه ای مدعی شده است ایران و عربستان سعودی با میانجیگری عمان در حال مذاکره درباره بعضی مسائل منطقه از جمله سوریه، یمن و عراق هستند.

مذاکرات محرمانه ایران و عربستان سعودی با میانجیگری عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه رای الیوم به نقل از بعضی منابع موثق ادعا کرد مذاکرات سری در مسقط بین ایران و عربستان سعودی با نظارت دولت عمان با هدف دستیابی به راهکارها و تفاهم هایی درباره بعضی مسائل منطقه ای به ویژه سوریه، یمن و عراق در حال اجرا است.

این منابع افزودند، طرفین ایرانی و سعودی بر ادامه این مذاکرات تأکید دارند. این مذاکرات در صورت بروز اختلافات در بعضی پرونده ها، به آنالیز پرونده های بسیار ساده منتقل می گردد و سپس آنالیز مسائل بسیار پیچیده ازسر گرفته خواهد شد.

طبق ادعای این منابع، توافق برای برگزاری کنفرانس ژنو بین طرف های درگیر یمنی و نیز توافق آتش بس قبل از این نشست، نتیجه این تفاهم های ایران و عربستان سعودی است.

این خبر در حالی منتشر می گردد که وزیر خارجه دولت مستعفی یمن، صبح روز- سه شنبه- اعلام نمود طرف های درگیر همزمان با برگزاری مذاکرات صلح به میانجیگری سازمان ملل متحد در سوئیس، آماده اجرای آتش بس یک هفته ای هستند.

عبدالملک المخلافی گفت: توافقنامه آتش بس از پانزدهم دسامبر (24 آذر) همزمان با شروع مذاکرات صلح اجرا خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 460

به "مذاکرات محرمانه ایران و عربستان سعودی با میانجیگری عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات محرمانه ایران و عربستان سعودی با میانجیگری عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید