قیمت نفت تا 5 سال آینده به 70 دلار می رسد

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، سیتی بانک آمریکا در تازه ترین پیش بینی خود از چشم انداز قیمت نفت گفت در صورت کاهش مجدد فراوری نفت نیجریه ولیبی قیمت نفت به بیش از 70 دلار در هر بشکه تا سال 2022 میلادی خواهد رسید و اگر عرضه با اختلال روبرو گردد؛ یعنی نفت خام بیشتری روانه بازار گردد، شاهد سقوط قیمت نفت به کمتر از 40 دلار در هر بشکه خواهیم بود.

قیمت نفت تا 5 سال آینده به 70 دلار می رسد

سیتی بانک، قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا را در 5 سال آینده بین 40 تا 55 دلار در هر بشکه بیان کرد؛ این در حالی است که پیش از این رقم 40 تا 65 دلار را در ماه فوریه امسال میلادی برآورد نموده بود.

همچنین کارشناسان مالی این بانک معتقد هستند که این قیمت با توجه به کاهش بیشتر عرضه یا روند نزولی آن می تواند با شوک روبرو گردد.

بر همین اساس پیش بینی سیتی بانک برای نفت آمریکا بین سال های 2018 تا 2020 میلادی بین 40 تا 55 دلار و این رقم تا سال 2022 میلادی به 50 تا 60 دلار به ازای هر بشکه افزایش خواهد یافت.

البته این بانک آمریکایی، سیر صعودی قیمت نفت را تا سال 2022 میلادی دارای یک روند افزایشی ملایم می داند. تحلیلگران سیتی بانک معتقد هستند که بازار نفت طی سال های اخیر در سطح بالایی دچار اختلال عرضه شده است.

کارشناسان سیتی بانک می گویند، چالش کاهش فراوری نفت از سوی کشورها و فقدان پروژه های جدید نفتی می تواند بازار نفت را با کاهش عرضه روبرو کند.

به گفته مقامات این بانک، افزایش توان بهره وری نفت شیل آمریکا و چشم انداز مثبت اجرای پروژه های این شرکت در کشورهایی از قبیل مکزیک، برزیل، کانادا و گیانا می تواند بازار را در حالت توازن حفظ کند و قیمت نفت را تا سال 2022 میلادی به تقریبا 60 دلار در هر بشکه برساند.

سیتی بانک بر خلاف آژانس بین المللی انرژی که اعلام نموده بود کاهش عرضه، قریب الوقوع است، معتقد است که این موضوع ممکن است تا انتها این دهه به طول بیانجامد.

کارشناسان سیتی بانک بیان کردند که افزایش رشد فراوری نفت شل تا سال 2020 میلادی در حدود 1.5 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

کاهش عرضه روزانه یک میلیون بشکه ای نفت از سطح فعلی آن در سال 2018 میلادی می تواند منجر به جهش قیمت آن به 60 تا 70 دلار در هر بشکه باشد و اگر عرضه با اختلال 500 هزار بشکه ای در روز روبرو گردد، قیمت آن در کانال 30 دلار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 486

به "قیمت نفت تا 5 سال آینده به 70 دلار می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت تا 5 سال آینده به 70 دلار می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید