فیلم ، چین بزرگترین موشکش را دوباره به فضا می فرستد

به گزارش مجله مدیریت ناب، بزرگترین موشک چین، لانگ مارچ 5 برای نخستین بار پس از شکست در پرتاب در سال 2017 آدینه شب 6 دی دوباره به فضا پرتاب شد.

فیلم ، چین بزرگترین موشکش را دوباره به فضا می فرستد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت space.com موشک لانگ مارچ 5 که حامل ماهواره تجربی مخابراتی شیجان 20 بود، در ساعت 8:45 بعدازظهر به وقت پکن به فضا پرتاب شد.

این ماهواره که 8 تن وزن دارد، بر اساس گزارش رسانه های دولتی چین سنگین ترین و پیشرفته ترین ماهواره این کشور تا به حال است.

پرتاب موشک لانگ مارچ 5 حامل ماهواره شیجان 18 در سال 2017 به علت اختلالی در بوستر مرحله اول موشک به شکست انجامید. این شکست باعث شد که مهندسان مرحله اول موشک را دوباره طراحی نمایند و به همین علت 2 سال طول کشید تا این نوع موشک چینی دوباره به فضا پرتاب گردد.

نخستین پرتاب لانگ مارچ 5 در سال 2016 اجرا شده بود.

موشک لانگ مارچ 5 جزئی ضروری در برنامه فضایی چین است. این موشک دارای توانایی حمل بارهای سنگین در نهایت بخش های ایستگاه فضایی آینده چین در مدار زمین و نیز سفینه مریخ نشین چین در سال 2010 و ماموریت رفت وبرگشت سفینه ماه نشین چانگ 5 را به فضا پرتاب خواهد نمود.

  • فیلم | آزمایش پیروز مریخ نشین چین برای ماموریت 2020

همچنین انتظار می رود چین از از یک گونه از موشک مارچ 5 بنه نام لانگ مارچ 5 بی برای فرستادن یک سفینه سرنشین دار جدید- جانشین سفینه سرنشین دار فعلی شنژو- به فضا استفاده کند.

این موشک در هنگام پرتاب ارتفاعی 56 متری و وزنی 867 هزار کیلوگرمی دارد و می تواند بارهایی با وزن حداکثر 25 هزار کیلوگرم را به مدار پایینی کره زمین بفرستد. همچنین این موشک می تواند محموله هایی تا 14000 کیلوگرم را به مدار بالاتر انتقالی زمین ثابت بفرستد.

  • چین از دریا ماهواره به فضا پرتاب کرد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 603

به "فیلم ، چین بزرگترین موشکش را دوباره به فضا می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، چین بزرگترین موشکش را دوباره به فضا می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید