عوارض شهرداری را از گردن هتل ها بردارید تا ارزان شوند

به گزارش مجله مدیریت ناب، رییس جامعه هتلداران کشور معتقد است، اگر عوارض شهرداری از گردن هتل ها برداشته گردد، قیمت اقامت در هتل ها تا 35 درصد ارزان تر می گردد.

عوارض شهرداری را از گردن هتل ها بردارید تا ارزان شوند

جمشید حمزه زاده به خبرنگاران گفت: مهمترین چالش هتلدارها با شهرداری ها است، آنها هر بار به بهانه های مختلفی چون نصب تابلوی شهری، فاضلاب، نوسازی، چه و چه از هتل ها عوارض می گیرند که هتلدار مجبور است آن را از محل درآمدهایش تامین کند، این عوارض تقریبا 35 درصد قیمت اقامت در هتل ها را گران تر نموده است.

وی افزود: این شرایط درحالی بر هتلدارها حاکم شده که خانه مسافرها و مدارسی که به عنوان اقامتگاه استفاده می شوند مشمول اقتصادیات و عوارض نمی شوند و همین باعث شده قیمت آنها در مقابل هتل ها توجیه پذیر باشد و بیشتر در معرض انتخاب مسافران قرار گیرند.

رییس جامعه هتلداران ایران گفت: حال که چنین نابرابری در بخش اقامت حاکم شده، ضروری است برای ایجاد خانه مسافرها و یا منازل استیجاری مورد مصرف گردشگران، نیازسنجی هایی صورت گیرد تا با انباشت محصول در یک نقطه روبرو نشویم و هتلدارها را به سمت ورشکستگی راهنمایی نکنیم.

او افزود: مساله خانه مسافرها و منازل استیجاری در زمان ریاست آقای سلطانی فر در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری طی دو نامه به وزیر کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور انتقال داده شد، اما ترتیب اثری ندادند. مشکل ما همواره این بوده که گاه منفعت صنفی را ارجح بر سایر اولویت ها می دانیم.

شرحاتی درباره دو مصوبه که هتلدارها را قوی می نماید

حمزه زاده در ادامه با اشاره به واگذاری پاره ای از تصدی گری ها به بخش خصوصی با استناد به قوانین برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: این قانون دست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را برای واگذاری بعضی امور تصدی گری به بخش خصوصی باز گذاشته است. حتی در یکی از تبصره ها برای اجرای این امور توسط بخش خصوصی حق الزحمه درنظر گرفته شده است. اجرای این مصوبه ها تشکل های گردشگری را به عنوان بازوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نه عامل متقابل، قوی خواهد نمود.

وی افزود: جامعه هتلداران در نامه ای خطاب به رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، این امور قابل واگذاری را معین نموده که از آن جمله می توان به نرخ گذاری هتل ها، درجه بندی، نیازسنجی آموزشی، ظرفیت سنجی برای احداث هتل، نیازسنجی برای ایجاد منازل استیجاری در شهرها و تدوین استانداردها اشاره نمود. قرار شده است سازمان این پیشنهادها را آنالیز و همچنین امور قابل واگذاری را احصاء کند.

رییس جامعه هتلداران ایران همچنین درباره مصوبه اخیر مجلس درباره اختصاص یارانه به تاسیسات گردشگری در برنامه ششم توسعه شرح داد: جزییات این مصوبه زمانی معین می گردد که آیین نامه اجرایی آن نوشته گردد، در هر حال مجلس با این مصوبه دولت را ملزم می نماید تا با تخصیص یارانه که لزوما به صورت تسهیلات اقتصادی نیست، از بخش خصوصی و تاسیسات گردشگری حمایت کند. این یارانه ممکن است در قالب معافیت های اقتصادیاتی باشد که برای صنعت هتلداری کشور بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی همچنین درباره بند دیگری از برنامه ششم توسعه درباره پرداخت تسهیلات حمایتی به تشکل های خصوصی گردشگری، گفت: در گذشته دولت به بعضی تشکل ها یاری بلاعوض می کرد، اما این موضوع به صورت مصوبه منسجم و یا فراگیر اجرا نمی شد، در هر حال معتقدیم توجه برنامه ششم توسعه به حمایت اقتصادی از تشکل های خصوصی، می تواند آن ها را قدرتمند کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 793

به "عوارض شهرداری را از گردن هتل ها بردارید تا ارزان شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض شهرداری را از گردن هتل ها بردارید تا ارزان شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید