طراحی الگورتیم ضد تصادف برای خودروهای خودران

به گزارش مجله مدیریت ناب، محققان آلمانی الگوریتمی برای خودروهای خودران توسعه داده اند که ضدتصادف است و با فرض آنکه بقیه رانندگان نیز درست رانندگی نمایند، از هرگونه برخوردی جلوگیری می نماید.

طراحی الگورتیم ضد تصادف برای خودروهای خودران

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ آنلاین از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

محققان ادعا می نمایند الگوریتمی ساخته اند که تا زمانیکه رانندگان در جاده مسئولیت پذیرانه رانندگی می نمایند، خودروهای خودران را ضد تصادف می نماید.

محققان آلمانی با استفاده از اطلاعاتی که از خودروهای واقعی و آزمایش های شبیه سازی شده رایانشی جمع آوری کردند، این الگوریتم را توسعه داده اند.

اگر فرض کنیم رانندگان خودروها قوانین هدایت و رانندگی را رعایت می نمایند، این الگوریتم می تواند رویدادهای غیر مترقبه مانند ظهور ناگهانی موتورسواران را در نظر بگیرد و از تصادف جلوگیری کند.

این در حالی است که فقط هنگامیکه بتوان به ایمن رانندگی کردن افراد اعتماد کرد، استفاده از خودروهای خودران فراگیر می گردد. بنابراین آموزش به خودروهای خودران برای پاسخگویی به موقعیتهای منحصر به فرد با توانایی انسان اهمیت زیادی دارد.

این تحقیق در نشریه نیچر ماشین اینتلیجنس منتشر شده و در مقدمه آن آمده است: روش ما یک لایه امنیتی برای چهارچوب های برنامه ریزی حرکتی موجود است که جهتهایی برای تردد وسایل نقلیه خودران معین می نماید. مزایای این روش در سناریوهای شهری نشان داده شده که در ترافیک واقعی ثبت شده است.

باید توجه داشت حتی هنگامیکه خودروی خودران از یک ابزار برنامه ریزی جهت استفاده می نماید، هرچند آگاهی دقیقی از دیگر خودروهای حاضر در ترافیک ندارد، اما بازهم جهتهای ایمن را انتخاب می نماید. نتایج تحقیق ما نشان می دهد روش های تایید جهت به طور آنلاین ما تا حد زیادی از تعداد تصادف های جاده ای می کاهد.

در حقیقت این الگوریتم تضمین می نماید که وسیله نقلیه خودران بدون در نظر دریافت جهت برنامه ریزی شده برای حرکت، عامل تصادف نمی گردد. الگوریتم مذکور با فرض اینکه رانندگان دیگر قوانین هدایت و رانندگی را رعایت می نمایند، در صورت وقوع یک حادثه ناگهانی می تواند طوری محاسبه کند تا کنار بکشد و از تصادف اجتناب کند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1132

به "طراحی الگورتیم ضد تصادف برای خودروهای خودران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی الگورتیم ضد تصادف برای خودروهای خودران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید