شکل برگزاری لیگ قهرمانان اروپا تغییر می نماید؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، به نظر می رسد که یوفا میخواهد برای افزایش سطح درآمدزایی تیم ها، تغییراتی در شکل برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان اروپا ایجاد کند.

شکل برگزاری لیگ قهرمانان اروپا تغییر می نماید؟

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با قیمت تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، به نظر می رسد که یوفا میخواهد تغییراتی در فرمت برگزاری لیگ قهرمانان اروپا ایجاد کند. ایده جدید یوفا به این معناست که تیم ها به جای حداکثر 13 بازی در طول فصل لیگ قهرمانان، در 17 ملاقات به میدان خواهند رفت.

درجلسه اخیری که در شهر پاریس برگزار گردید باشگاه های بزرگ اروپایی موافقت کردند که تغییراتی در تقویم و ساختار بازی ها ایجاد گردد؛ اتفاقی که می تواند در درآمدزایی باشگاه ها تغییرات چشمگیری ایجاد کند. در صورتی که این اتفاق رخ دهد بازی ها در چهار روز برگزار خواهد شد که این موضوع می تواند به افزایش سطح درآمد باشگاه ها یاری ویژه ای بکند. از سوی دیگر در صورتی که توافقات لازم انجام گردد، بازی ها از فصل 25-2024 با فرمت جدید برگزار خواهد شد.

برای برگزاری مسابقات به این شکل دو راه چاره وجود دارد. یک راه چاره اتفاقی است که بین سال های 1999 تا 2003 نیز انجام می شد. به این معنی که می توان در یک هشتم، یک مرحله دیگر به صورت گروهی اضافه نمود. تیم ها در این مرحله به جای دو بازی 6 بازی انجام می دهند و سپس به صورت مستقیم به یک چهارم صعود می نمایند.

راه چاره دیگر اما این است که به تعداد تیم ها در مرحله گروهی اضافه گردد؛ اتفاقی که منجر می گردد بازی ها از 8 گروه 4 تیمی به 6 گروه 6 تیمی تغییر حالت دهد؛ موضوعی که البته به طور کلی در فرم مسابقات تغییر ایجاد می نماید. همچنین تیم ها به جای انجام 7 بازی، 10 ملاقات در مرحله گروهی انجام خواهند داد. از سمت دیگر دو تیم از هر گروه به شکل مستقیم به مرحله بعدی صعود می نماید و چهار تیم برتر سوم نیز به همراه آنها راهی مرحله بعد خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 640

به "شکل برگزاری لیگ قهرمانان اروپا تغییر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکل برگزاری لیگ قهرمانان اروپا تغییر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید