سومین کارگاه آموزشی ملی سنجش و پایش در محیط های موزه ای - در راه موزه سبز برگزار گردید

به گزارش مجله مدیریت ناب، سومین کارگاه آموزشی ملی سنجش و پایش در محیط های موزه ای - درراه موزه سبز به منظور ارتقای سطح آگاهی کارشناسان و مسئولان موزه ها در موزه روستایی رشت برگزار گردید.

سومین کارگاه آموزشی ملی سنجش و پایش در محیط های موزه ای - در راه موزه سبز برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سومین کارگاه آموزشی ملی سنجش و پایش در محیط های موزه ای - درراه موزه سبز به همت پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی - تاریخی و همکاری و حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان با حضور 28 شرکت کننده از این استان (از شهرستان های رشت، انزلی و لاهیجان) در موزه میراث روستایی رشت برگزار گردید.

این کارگاه به منظور آشنایی و افزایش سطح دانش کارشناسان و مسئولان مرتبط در موزه ها برگزار گردید تا آگاهی این افراد نسبت به اهمیت امر پایش، شیوه های مربوطه برای ارزیابی محیط های داخلی موزه ها افزایش یافته و به روز گردد.

دراین ارتباط ضمن معرفی انواع خطرات تهدیدکننده طبیعی و انسان ساخت پیرامون آثار همچون متغیرهای محیطی دما، رطوبت نسبی، نور، آلاینده ها، آفات و بلایای طبیعی به اثرات مخرب آن ها پرداخته شد.

علاوه بر این روش های سنجش و کنترل هر یک از این عوامل معرفی و اهمیت نتایج آن ها موردبحث نهاده شد و مقایسه اقدامات حفاظتی پیشگیرانه با روش های مداخله گرانِ یکی دیگر از مباحث این کارگاه آموزشی بوده است.

در این کارگاه شرکت کنندگان پرسش ها و چالش هایی که در موزه های مربوطه با آن روبرو بودند را به بحث و گفت وگو گذاشتند.

در بخش دیگر این کارگاه و در راستای اهداف پژوهشی فاز دوم پروژه موزه سبز، با همراهی مسئولین و تعدادی از شرکت کنندگان از این موزه بازدید شد و دزیمترهای مربوط به پایش محیطی که قبلاً در مکان های منتخب نصب شده بودند جمع آوری و موردبررسی مقدماتی نهاده شدند.

موزه رشت با توجه به موقعیت مکانی و اقلیمی آن، یکی از موزه های منتخب در پروژه موزه سبز بوده که کار پایش با همکاری کارشناسان آن به مدت یک سال در آنجا اجرا شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 364

به "سومین کارگاه آموزشی ملی سنجش و پایش در محیط های موزه ای - در راه موزه سبز برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین کارگاه آموزشی ملی سنجش و پایش در محیط های موزه ای - در راه موزه سبز برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید