سرعت عمل بالای استان مرکزی در کنترل کرونا ، مردم در خانه بمانند

به گزارش مجله مدیریت ناب، استان مرکزی با هشدارها و سرعت عمل بالا توانسته کنترل نسبی روی شیوع سریع بیماری ایجاد کند. شرایط عمومی 18 مبتلا به کرونا در استان مرکزی کنترل شده است و بیمار بدحال در این استان وجود ندارد.

سرعت عمل بالای استان مرکزی در کنترل کرونا ، مردم در خانه بمانند

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، با همه اقدامات پیشگیرانه در استان مرکزی ویروس کرونا در این استان هنوز مهار نشده است. مردم با ماندن در خانه می توانند مسئولان استان را در کنترل این بیماری کمک دهند. با وجود هشدارهای مکرر همچنان شاهد ازدحام مردم در خیابان ها و اماکن شلوغ هستیم که این می تواند برای سلامت مردم خطرآفرین باشد.

همان طورکه بارها عنوان شده سرعت انتشار ویروس کرونا بسیار بالاست و افراد در معرض ابتلا به این بیماری هستند. این بیماری در استان هنوز مهار نشده، فقط تا حدودی کنترل شده و دوره پنهان بیماری دارد که پیک اصلی آن در هفته جاری است و می تواند ابتلای زیادی را رقم بزند.

اغلب مبتلایان به این بیماری در استان مرکزی در سنین میانسالی هستند، سیستم ایمنی به نسبت قوی دارند و سالمندان و بیماران زمینه ای کمتر آلوده شده اند و این مساله موارد بدحال و مرگ ناشی از بیماری را پایین آورده است.

  • از ابولا تا کرونا | بیماری هایی که دنیا را در شرایط هشدار قرار داد
  • موشن گرافیک | 6 زنگ خطر سازمان دنیای بهداشت؛ از زیکا تا کرونا

بستری شدن 12 نفر

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اراک 12 نفر از بیماران آلوده به ویروس کرونا اکنون بستری هستند و مراحل درمانی را می گذرانند و 6 بیمار دیگر نیز سرپایی درمان شده و در خانه دوران قرنطینه را تا منفی شدن آزمایش سپری خواهند کرد.

اقدامات پیشگیرانه

استان مرکزی در زمره نخستین مناطق کشور بود که اقدامات پیشگیرانه کرونا را در تعطیلی مدارس، باشگاه های ورزشی، دانشگاه ها و آکادمی های علمی و هنری و فنی و حرفه ای دنبال و اماکن عمومی را گندزدایی کرد. این استان با هشدارها و سرعت عمل بالا توانسته کنترل نسبی روی شیوع سریع بیماری ایجاد کند اما این موضوع ممکن است موقتی باشد و احتیاج است مردم موضوع ماندن در خانه و توصیه های بهداشت فردی را جدی بگیرند تا موج بیماری در استان رخ ندهد.

برگزاری مجالس عروسی و عزا و محیط هایی به تجمع گروهی از افراد می انجامد برابر مصوبه کارگروه پدافند غیرعامل زیستی استان نیز ممنوع شده است.

افزایش سرعت تست کرونا در استان

با کوشش کادر درمانی و متخصصان در این استان در آزمایشگاه تخصصی کلینیک امام رضا(ع) اراک تست کرونا انجام و بلافاصله نتیجه اعلام می گردد و دیگر احتیاجی به ارسال آزمایش به خارج از استان نیست. اخیرا نیز با مساعدت رئیس دانشگاه 2 دستگاه خریداری شده که سرعت پذیرش نمونه کار را بالا می برد و ریسک کمتری دارد و نتایج بهتری ارائه می دهد. با این دستگاه ها هر 2 ساعت 24 نمونه استخراج می گردد و علاوه بر کرونا ویروس هایی، چون هپاتیت، HIV و آنفولانزا با این دستگاه قابل استخراج هستند. روزانه حدود 90 تا 100 نمونه از استان مرکزی برای این آزمایشگاه فرستاده می گردد.

مردم دلیجان و ساوه بیشتر مراقب کرونا باشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز از مردم دلیجان و ساوه خواست موضوع را جدی تر بگیرند. شهرستان هایی که نزدیک به قم هستند شرایطشان از نظر ابتلا به کرونا بحرانی تر است و مردم شهرها باید موضوع را جدی بگیرند. کارخانه هایی که کارگرهایی از قم دارند نیز باید نکات بهداشتی را به طور جدی رعایت نمایند و از حضور کارگران در شهرستان جلوگیری نمایند تا مردم این 2 شهرستان از شرایط نگرانی در بیایند. اکثریت مواردی که مبتلا به کرونا می شوند و تست آن ها مثبت می گردد، احتیاج به بستری در بیمارستان ندارند، اما باید حتما در اتاقی جداگانه در خانه دور از افراد خانواده قرنطینه شوند.

دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان نموده است که بر اساس آخرین آمار شهرستان های ساوه و دلیجان هرکدام با 5 بیمار مبتلا به کرونا و اراک با 3 بیمار بیشترین سطح آلودگی به این ویروس را دارند.

شهرستان های آشتیان، خنداب، تفرش، خمین و محلات نیز هر کدام یک مورد مثبت کرونا داشته اند که مبتلایان مراحل درمان را طی می نمایند.

توزیع الکل فراوریی در اراک

13 هزار لیتر الکل روزانه در 2 واحد صنعتی شهرستان اراک فراوری و برای مقابله با ویروس کرونا زیر نظر دانشگاه علوم پرشکی توزیع می گردد. فراوری الکل مازاد بر احتیاج استان مرکزی به سایر استان ها ارسال می گردد که نقش موثری در کنترل ویروس کرونا دارد. همچنین با پیگیری های اجرا شده از سوی استانداری زمینه بازگشت به فراوری یک واحد فراوریی فراهم شده و اکنون روزانه 300 هزار عدد ماسک در آن فراوری می گردد. ماسک های فراوری شده در این واحد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل و بر اساس احتیاج استان ها در سطح کشور توزیع می گردد.

اقدامات لازم برای مقابله با کرونا در زندان ها

رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز از انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در زندان های استان خبر داده و گفته است ورودی ها و خروجی های ندامتگاه های استان مرکزی برای مقابله و پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا تحت تدابیر مدیریتی و نظارت کامل قرار گرفته است و پایش و آنالیز لازم در این زمینه انجام می گردد. با اقدامات اجرا شده، ترددهای غیرضروری به ندامتگاه های استان کاهش چشمگیری یافته و تا کنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در ندامتگاه های این استان مشاهده نشده است. ارتباط مددجویان ندامتگاه ها برای مقابله و پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا تا حد امکان با خانواده ها به صورت تماس تلفنی است و تدابیر بهداشتی شامل ضد عفونی و گندزدایی نیز در ندامتگاه های استان به صورت روزانه و مرتب در حال اجرا است.

کنترل مسافران استان در ورودی شهرها

بر اساس تصمیم اعضای شورای پدافند غیرعامل زیستی استان مرکزی مسافران استان مرکزی در ورودی شهرها علیه کرونا بازرسی و کنترل می شوند. مصوب شده است که بازرسی مسافران ورودی به شهرهای استان با مسئولیت اداره کل پدافند غیرعامل و مشارکت پلیس راه و راهور، اداره حمل و نقل جاده ای، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی اراک تا 2 روز آینده (13 اسفند) عملیاتی گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 739

به "سرعت عمل بالای استان مرکزی در کنترل کرونا ، مردم در خانه بمانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت عمل بالای استان مرکزی در کنترل کرونا ، مردم در خانه بمانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید