روش جدید کاهش تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی پدیده چگالش توربین های بخار ارائه شد

به گزارش مجله مدیریت ناب، محقق دانشگاه حکیم سبزواری در پژوهشی مشترک با اعضای هیئت علمی دانشگاه شهیدبهشتی، روشی جدید برای کاهش تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی پدیده چگالش توربین های بخار ارائه کرد.

روش جدید کاهش تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی پدیده چگالش توربین های بخار ارائه شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، اسماعیل لکزیان، عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه توربین های بخار سهم عمده. ای از فراوری انرژی در دنیا دارا هستند، گفت: پدیده چگالش در توربین های بخار همیشه با کاهش بازده این توربین ها همراه است.

عضو هیئت علمی گروه مکانیک با تاکید بر اینکه پدیده چگالش در توربین های بخار طیف گسترده ای از اندازه قطرات و در نتیجه تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی را ایجاد می نماید، گفت: همان طور که تعیین است، داشتن توزیع اندازه قطرات می تواند اطلاعات مهمی را برای طراحان توربین بخار فراهم کند.

وی ادامه داد: در این تحقیق، که در مرکز محاسباتی انرژی و با مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی انجام شد، روشی جدید برای گروه بندی قطرات در مدل چند شعاعی ارائه شده است که پیش بینی متوسط شعاع قطره در روش جدید پیشنهادی، 49٪ نسبت به روش. های پیشین بهبود یافته است.

لکزیان گفت: نتایج حاصل از این تحقیق مشترک در مجله معتبر مجله معتبر Applied Thermal Engineering از انتشارات ELSEVIER دارای IF=4.026 و جزو 10 مجله برتر در زمینه مربوطه و رتبه Q1 چاپ شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 441

به "روش جدید کاهش تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی پدیده چگالش توربین های بخار ارائه شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "روش جدید کاهش تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی پدیده چگالش توربین های بخار ارائه شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش جدید کاهش تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی پدیده چگالش توربین های بخار ارائه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید