رسانه های فرانسوی درباره انفجار بیروت چه نوشتند؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، ایرنا نوشت: رسانه های فرانسوی با بازتاب انفجارهای روز گذشته لبنان و اشاره به ابعاد مختلف این حادثه از بیروت به عنوان شهر فاجعه نام بردند.

رسانه های فرانسوی درباره انفجار بیروت چه نوشتند؟

تارنمای شبکه رادیویی و تلویزیونی فرانکوفون های بلژیک(rtbf) از شهر بیروت به عنوان شهر فاجعه نام برد و نوشت: پس از انفجارهایی با چنین قدرتی که سنسورهای موسسه لرزه نگاری آن را به عنوان یک زلزله بزرگ 3.3 ریشتری ثبت کرد، از خواب بیدار شد.

این رسانه فرانسوی به ابعاد مختلف حادثه و خسارت های ناشی از آن اشاره کرده و نوشته است: امدادگران با پشتیبانی نیروهای امنیتی تمام طول شب را برای یافتن بازماندگان یا جان باختگان گرفتار در زیر آوار به جستجو پرداختند.

روزنامه لوپاریزین فرانسه هم نوشت؛ بعد از ظهر سه شنبه صدای نخستین انفجار در بیروت شنیده شد و بلافاصله انفجار قدرتمند دیگری پس از آن رخ داد. ساختمان ها لرزید و شیشه پنجره ها در ساختمان های اطراف در فاصله کیلومترها از محل حادثه شکسته شد. شدت انفجار در جزیره قبرس که در 200 کیلومتری آنجا واقع شده است، شنیده شد.

در خیابان ها، نظامیان اقدام به تخلیه مردم حیرت زده از خانه هایشان می کردند برخی از آن ها خون آلود شده بودند.بر اساس تازه ترین آمار مربوط به قربانیان انفجار بیروت از صلیب سرخ، شمار کشته شدگان به یکصد نفر رسیده است.

لکسپرس هم می نویسد: دو انفجار قوی در روز سه شنبه پایتخت لبنان را لرزاند که بر اساس آمار موقت بیش از 100 کشته و چهار هزار نفر زخمی بر جای گذاشته است.

این روزنامه فرانسوی اضافه کرد: در مجاورت انفجارها، آسیب و تخریب قابل توجه است.

یورونیوز می نویسد میشل عون رئیس جمهوری لبنان در مورد این انفجار تایید کرد که 2 هزار و 750 تن نیترات آمونیوم که در تهیه کودها و بمب ها مورد استفاده قرار می گیرد به مدت شش سال در بندر بیروت و بدون تمهیدات ایمنی نگه داشته شده و دلیل انفجار نیز همین بوده است.

بنا بر گزارش ها، این نیترات آمونیوم از یک کشتی که در سال 2013 میلادی در بندر بیروت مستقر شده تخلیه و سپس در یکی از انبارها ذخیره شده است.

نیترات آمونیوم کاربردهای مختلفی دارد، اما دو مورد رایج آن استفاده به عنوان کود کشاورزی و همچنین مواد منفجره است. این ماده شیمایی در هنگام برخورد با آتش بسیار انفجاری عمل می کند و می تواند گازهای سمی از جمله اکسیدهای اذت و گاز آمونیاک آزاد نماید.

از آنجایی که این ماده بسیار قابل اشتعال است قوانین سخت گیرانه ای در مورد چگونگی نگهداری آن وجود دارد. از جمله این الزامات این است که محل ذخیره باید کاملا ضد آتش باشد و هیچ زهکشی، لوله یا کانال دیگری نباید در محل باشد که نیترات آمونیوم بتواند از آن برای انفجار استفاده کند.

این انفجار به اندازه ای قوی بوده که حتی تا 240 کیلومتر دورتر در جزیره قبرس در شرق دریای مدیترانه احساس شده و مردم این جزیره تصور کردند زمین لرزه ای به وقوع پیوسته است.

مشاهده فیلم های عجیب و غریب این انفجار در شبکه های اجتماعی موجی از برآورد را در میان افراد مختلف در مورد دلیل این حادثه پدید آورد.

دونالد ترامپ پس از مشاهده فیلم های اولیه این حادثه استدلال کرده که دلیل این انفجار یک حمله احتمالی بوده است.

او در یک کنفرانس خبری کاخ سفید گفت: سران نظامی آمریکا ارزیابی کرده اند که به نظر می رسد انفجارهای بیروت ناشی از یک حمله یا یک بمب باشد.

این در حالی است که چندین منبع امنیتی در دولت آمریکا پس از بررسی جوانب مختلف ماجرا، به خبرگزاری رویترز گفته اند که اطلاعات موجود با استدلال آقای ترامپ مغایر است.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در ساعات پایانی روز سه شنبه با میشل عون، همتای لبنانی خود به صورت تلفنی گفت و گو کرد و به او خبر داد که گروهی از امدادرسان های فرانسه را برای کمک به بیروت می فرستد.

بلژیک همبستگی خود را ابراز و گفته که آماده ارائه کمک است. نخست وزیر بلژیک روز چهارشنبه با ابراز همدردی و همبستگی خود با لبنان گفت: بلژیک در کنار بیروت می ایستد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1103

به "رسانه های فرانسوی درباره انفجار بیروت چه نوشتند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه های فرانسوی درباره انفجار بیروت چه نوشتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید