راه چاره اقتصادی آلمان در مقابله با کرونا: یاری اقتصادی به مستأجران و صاحبان فرزند

به گزارش مجله مدیریت ناب، بحران کرونا دشواری های اقتصادی به همراه آورده و ممکن است بعضی دیگر از پس اجاره یا تأمین نیازهای اقتصادی فرزندانشان برنیایند. دولت آلمان درصدد یاری هایی، از جمله ممنوعیت اخراج مستأجران در صورت عدم پرداخت اجاره است.

راه چاره اقتصادی آلمان در مقابله با کرونا: یاری اقتصادی به مستأجران و صاحبان فرزند

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

آلمان سرگرم آنالیز امکاناتی برای یاری به مستأجرانی است که به دلیل شایع شدن ابتلا به ویروس کرونا و تعطیلی ها در مضیقه مالی قرار گرفته اند.

به گزارش تاگس شاو، سخنگوی وزارت دادگستری آلمان به روزنامه های گروه رسانه ای فونکه گفت، این یاری تنها شامل مستأجران واحدهای مسکونی نمی گردد و اجاره نمایندگان واحدهای تجاری را نیز در بر می گیرد.

یوهانس فشنر، سخنگوی سیاست قضایی حزب سوسیال دموکرات آلمان می گوید، دولت در فکر ممنوع کردن اخراج مستأجران در صورت عدم پرداخت اجاره ها در بحران کروناست.

به گفته او، مالکان هیچ ضرری نخواهند دید، چرا که اجاره ها بعدا باید پرداخت شوند. فشنر ادامه داد، کسانی که به دلیل بحران کرونا قادر به پرداخت اجاره خود نیستند نباید ترس از دست دادن خانه خود را داشته باشند.

در آلمان مالکان به لحاظ قانونی حق دارند، در صورتی که اجاره بها دو ماه متوالی پرداخت نگردد مستأجر خود را بیرون نمایند.

سخنگوی فراکسیون حزب دموکرات های آزاد نیز در همین زمینه از پیشنهاد دیگری خبر داده است. به این ترتیب که ضرردیدگان مالی بتوانند با ارائه مدارک لازم تقاضای یاری مسکن ویژه نموده و از آن برخوردار شوند. سقف این یاری مسکن ویژه بستگی به میزان ضرر مالی متقاضی و اجاره خانه خواهد داشت.

یاری مالی به خانواده ها

فرانسیسکا گیفی، وزیر خانواده آلمان در گفت وگو با روزنامه نویه اوسنابروکر به خانواده هایی که در بحران کرونا با مسائل درآمد روبرو شده اند وعده یاری داده است.

گیفی می گوید: ما می خواهیم دریافت یاری هزینه برای بچه ها را برای خانواده های کم درآمد تسهیل کنیم.

در حال حاضر دو میلیون کودک در آلمان می توانند از این یاری بهره بگیرند که می تواند حداکثر 185 یورو اضافی برای هر بچه در ماه باشد.

وزیر خانواده آلمان گفت، دولت در صدد است هر چه سریع تر امکان این یاری را فراهم کند و روز دوشنبه تغییرات قانونی لازم برای این کار در کابینه آنالیز خواهد شد. گیفی از ایالت های آلمان خواست، برای والدینی که مجبور به رفتن به سر کار هستند یاری هایی اضطراری برای مراقبت از فرزندانشان فراهم نمایند.، دویچه وله

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 831

به "راه چاره اقتصادی آلمان در مقابله با کرونا: یاری اقتصادی به مستأجران و صاحبان فرزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره اقتصادی آلمان در مقابله با کرونا: یاری اقتصادی به مستأجران و صاحبان فرزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید