ملاقات دوجانبه وزرای خارجه آمریکا و ترکیه پیش از کنفرانس برلین

به گزارش مجله مدیریت ناب، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در یک پیغام توئیتری از ملاقات دوجانبه خود با همتای آمریکایی در برلین و رایزنی درباره مسائل دوجانبه و بحران لیبی خبر داده است.

ملاقات دوجانبه وزرای خارجه آمریکا و ترکیه پیش از کنفرانس برلین

با سفر آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در آستانه کنفرانس برلین درباره لیبی که قرار است با حضور مقام های سازمان ملل و 12 کشور برگزار گردد، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا با همتای ترکیه ای خود ملاقاتی دوجانبه ترتیب داده است.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در صفحه توئیتر خود درباره این ملاقات دوجانبه توضیحاتی داده و نوشته است که او و پامپئو درباره روابط ترکیه- ایالات متحده و کنفرانس درباره لیبی صحبت کردند.

به گفته چاووش اوغلو، ترکیه برای حصول به یک آتش بس پایدار و بازگشت فرایند سیاسی در لیبی، با تمام بازیگران در یک ارتباط و تماس نزدیک واقع شده است.

در عکسی که وزیر خارجه ترکیه از ملاقات با همتای آمریکایی منتشر نموده، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم در کنار پامپئو حضور دارد.

اظهارات توئیتری وزیر خارجه ترکیه در حالی مطرح شده که همتای آمریکایی او پیش از ترک واشنگتن از مقام های آلمان به خاطر میزبانی از کنفرانس برلین تشکر کرد و همچنین بر لزوم کوشش کشورها برای خاتمه دادن به درگیری ها در لیبی تاکید نموده بود.

کنفرانس برلین قرار است امروز یکشنبه در برلین با حضور نماینگان سازمان ملل، 12 کشور شامل آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در برلین استقبال کند. همچنین فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی و خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی هم خود را به برلین رسانده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 709

به "ملاقات دوجانبه وزرای خارجه آمریکا و ترکیه پیش از کنفرانس برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات دوجانبه وزرای خارجه آمریکا و ترکیه پیش از کنفرانس برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید