خبرنگاران مسکو: غرب نگران تحرک نیروهای روسی در مرز با اوکراین نباشد

به گزارش مجله مدیریت ناب، مسکو- خبرنگاران- سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: اوکراین و غرب نگران تحرک نیروهای روس در مرزهای سراسر این کشور نباشند.

خبرنگاران مسکو: غرب نگران تحرک نیروهای روسی در مرز با اوکراین نباشد

به گزارش خبرنگاران، دیمیتری پسکوف پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران کرملین درباره اظهارات ارتش اوکراین مبنی بر تجمع نیروهای روسی در مرز مشترک توضیح داد: حرکت نیروهای روس در سراسر خاک روسیه نباید سایر کشورها را آزار دهد زیرا آنها به هیچ وجه کشوری را تهدید نمی نمایند.

سخنگوی کاخ کرملین اضافه کرد: فدراسیون روسیه اختیار دارد نیروهای مسلح خود را در داخل خاکش حرکت دهد، این نباید کسی را آزار دهد و خطری کسی را تهدید نمی نماید.

پسکوف خاطرنشان کرد: فدراسیون روسیه همیشه اقدامات لازم را برای اطمینان از امنیت مرزهای خود انجام می دهد.

وی گفت: در امتداد مرزهای روسیه، فعالیت نیروهای مسلح کشورهای عضو ناتو، سایر گروه ها و کشورهای خاص افزایش یافته است.

سخنگوی کاخ کرملین شرح داد: این مهم ما را ملزم می نماید که در حالت آماده باش باشیم.

پسکوف در مورد مشارکت نیروهای روسی در درگیری مسلحانه در خاک اوکراین اطمینان داد: نیروهای روس هرگز در این درگیری شرکت ننموده و نمی نمایند.

وی توجه کشورها را به این واقعیت جلب کرد که این یک درگیری داخلی اوکراین است.

وی یادآور شد: هم ما و کشورهای اروپایی و همه کشورهای دنیا نمی خواهیم که در نتیجه تحریکات و اقدامات تحریک آمیز نیروهای مسلح اوکراین، جنگ داخلی در کی یف دوباره شعله ور گردد.

بر پایه این گزارش درگیری ها میان جدایی طلبان و ارتش اوکراین از ماه ژانویه سال 2021 بار دیگر شروع شده است. از ماه ژانویه تا به امروز 19 سرباز اوکراینی در جبهه شرقی این کشور در درگیری با شورشیان کشته شده اند. هر دو طرف، دیگری را مسئول نقض توافق آتش بس 20 ژوئیه 2020معرفی می نماید.

ملاقات روسای ستاد ارتش روسیه و آمریکا در ارتباط با اوکراین

به دنبال تشدید تنش ها در شرق اوکراین و ادعای مقام های آمریکایی مبنی بر تجمع نیروهای روسیه در مجاورت مرزهای این کشور، روسای ستاد ارتش روسیه و آمریکا امروز (پنجشنبه) درباره این مساله گفت و گوی تلفنی کردند.

به گزارش خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش این کشور و مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در گفت و گویی تلفنی در مورد مسائل مورد علاقه دو طرف مذاکره و گفتگو کردند.

با توجه به ادعای نظامیان اوکراینی مبنی بر تمرکز نیروهای روسیه در مجاورت مرزهای شرقی این کشور، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در تماس با همتای روس خود کوشش کرد تا در این مورد کسب اطلاع کند.

گراسیموف در این مکالمه تلفنی در مورد ادعای طرف اوکراینی شرحاتی به همتای آمریکایی خود ارایه نموده است.

در گزارش تاس آمده است که رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا با روسلان خومچاک فرمانده کل قوای اوکراین نیز گفت و گو نموده است.

آمریکا حامی اصلی دولت اوکراین بوده و بارها بر حمایت از این کشور در برابر روسیه تاکید نموده است. به همین دلیل یک کشتی باری آمریکا روز ششم فروردین ماه جاری با 350 تن تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی برای نیروهای مسلح اوکراین، در شهر بندری اودیسه پهلو گرفت.

بر اساس گزارش رسانه های منطقه، شرایط مناطق شرق اوکراین بار دیگر متشنج شده و کی یف اخیرا از کشته شدن چهار سرباز اوکراینی در منطقه دونباس در شرق این کشور در درگیری با جدایی طلبان خبر داده است.

خومچاک فرمانده کل ارتش اوکراین، به تازگی مسکو را متهم به اتخاذ سیاست تهاجمی علیه کی یف نموده است.

خبرگزاری رویترز نیز دیروز به نقل از خومچاک نوشت که روسیه با ایجاد تهدید برای امنیت اوکراین، در حال استقرار نیروهای مسلح خود در نزدیکی مرزهای این کشور است.

خومچاک در صحن مجلس اوکراین همچنین آنهایی را که جدایی طلبان تحت حمایت روسیه خواند، متهم به نقض نظام مند آتش بس مورد توافق در ژوئیه 2020 در شرق اوکراین کرد.

نمایندگان اوکراینی مدعی هستند که 26 سرباز این کشور از ابتدای امسال میلادی تا کنون توسط جدایی طلبان کشته شدند که چهار نفر از آنها در هفته گذشته با گلوله تک تیرانداز به قتل رسیده اند.

خومچاک گفت که فدراسیون روسیه به سیاست تهاجمی علیه اوکراین ادامه می دهد.

طبق ادعای وی، نیروهای مسلح روسیه از مناطق مختلف در نزدیکی مرزهای مشترک با اوکراین به منظور حفظ آمادگی جنگی و انجام رزمایش حضور یافته اند.

خومچاک ادامه داد: مسکو 32 هزار و 700 نیرو در جزیره کریمه مستقر نموده است، در حالیکه افسران این کشور 28 هزار نیروی جدایی طلب مستقر در شرق اوکراین را فرماندهی می نمایند.

اوکراین، کشورهای غربی و ناتو مدعی هستند که روسیه نیرو و تسلیحات سنگین به افرادی که اوکراین آنها را جدایی طلب می خواند، ارسال می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1504

به "خبرنگاران مسکو: غرب نگران تحرک نیروهای روسی در مرز با اوکراین نباشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسکو: غرب نگران تحرک نیروهای روسی در مرز با اوکراین نباشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید