خبرنگاران سرما به 60 تا 100 درصد درختان میوه پیش رس البرز خسارت زد

به گزارش مجله مدیریت ناب، کرج - خبرنگاران - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: کاهش شدید دما در روز و شب گذشته بین 60 تا 100 درصدی به شکوفه های درختان زود رس این استان خسارت وارد کرد.

خبرنگاران سرما به 60 تا 100 درصد درختان میوه پیش رس البرز خسارت زد

محمد تاج الدینی روز شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: استان البرز از لحاظ فراوری بسیاری از میوه جات همچون آلو، قطره طلا، هلو و شلیل در کشور سرآمد است ولی سرمای 24 ساعت گذشته و افت شدید دما موجب خسارت زیادی به استان و به خصوص باغداران البرزی شده است.

وی اضافه کرد: افزایش دما در اسفند ماه به خصوص در نیمه دوم اسفند ماه موجب بیدار شدن درختان میوه از مرحله خواب و شکوفا شدن اندام های زایشی درختان همچون گل و شکوفه شده بود.

تاج الدینی گفت: درختان زردآلو، بادام، گوجه سبز، قطره طلا و آلوی شابلون در باغات استان به خصوص در شهرستان های ساوجبلاغ، کرج و طالقان خسارت زیادی دیده اند.

وی با بیان اینکه شب گذشته افت دما بین 10 تا 12 درجه را شاهد بودیم، گفت: خسارت در درختان میوه هلو، شلیل، سیب و گلابی کمتر می باشد.

استان البرز دارای 68 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که 24 هزار هکتار آن را باغات تشکیل می دهند و از این سطح سالانه بالغ بر 460 تن انواع میوه برداشت می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1498

به "خبرنگاران سرما به 60 تا 100 درصد درختان میوه پیش رس البرز خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرما به 60 تا 100 درصد درختان میوه پیش رس البرز خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید