خبرنگاران ستاد استقبال از مسافران نوروزی بردسکن به ستاد مبارزه با کرونا تبدیل شد

به گزارش مجله مدیریت ناب، مشهد- خبرنگاران- فرماندار بردسکن گفت: همه ساله در آستانه نوروز در بردسکن به عنوان یکی از راههای ارتباطی استانهای دیگر با استان خراسان رضوی ستاد استقبال از مسافران نوروزی برای خدمات رسانی مناسب به مسافران تشکیل می شد اما سال جاری این ستاد به ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا تبدیل شده و متاسفانه امکان پذیرش مسافر نداریم.

خبرنگاران ستاد استقبال از مسافران نوروزی بردسکن به ستاد مبارزه با کرونا تبدیل شد

لذت بخشترین تجربه سفر را با آژانس دور زمین تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

مجتبی شاکری روز دوشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: زنگ خطر شیوع کرونا در بردسکن به صدا درآمده و در حال حاضر موارد مثبتی از ویروس کرونا وارد شهرستان شده است لذا مردم باید بیشتر رعایت نمایند.

وی اضافه نمود: از بهمن ماه تا به امروز 12 بیمار سندرم حادتنفسی در بیمارستان بردسکن بستری شده اند که چهار نفر پس از بهبودی مرخص و هشت نفر دیگر هنوز بستری هستند با این حال می طلبد مردم برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از هرگونه رفت و آمد غیر ضروری پرهیز نمایند.

فرماندار بردسکن با اشاره به مشکل شلوغی بازار بردسکن و در رفت و آمد بودن مردم گفت: هر روز به وسیله بلندگو در سطح شهر اعلام می گردد که مردم از آمدن به خیابانها امتناع نمایند تا بدین ترتیب هر شهروند، همیار نیروهای حوزه بهداشت و درمان باشد و با ترویج فرهنگ در خانه ماندن شاهد قطع زنجیره این بیماری باشیم.

شاکری اضافه نمود: با توجه به شیوع ویروس کرونا خودروها و افراد غیر بومی بردسکن اجازه ورود به این شهرستان را ندارند و فقط از کمربندی های شهر باید جهت خود را ادامه دهند.

وی از ایجاد محدودیت های ترافیکی در مبادی ورودی شهرستان اطلاع داد و گفت: برای پلاک های غیر بومی و حتی بومی در داخل شهر محدودیت هایی قائل شده ایم و ورود خودروهای مسافران از سمت های مختلف منتهی به این شهرستان ممنوع است.

فرماندار بردسکن اظهار داشت: ضمن اینکه سلامت مسافران با تب سنج کنترل می گردد در صورت داشتن علائمی از ویروس کرونا مسافران قرنطینه و به مراکز بهداشتی اعزام می شوند همچنین در داخل شهر دو اکیپ از سمت ورودی های کاشمر و طبس مستقر شده اند و ضمن راهنمایی خودروها به کمربندی آنها را ضد عفونی می نمایند.

شاکری با بیان اینکه خودروهای غیر بومی جهت ورود به شهر با محدودیت جدی روبرو می شوند اضافه نمود: در داخل شهر هم اگر رفت و آمدخودروهای بومی کمتر نگردد توسط پلیس راهور محدودیت اعمال می گردد.

وی از راه اندازی پویش های مردمی در شهرستان اطلاع داد و گفت: از بازاریان و اصناف خواسته شده مسوولان و به خصوص بخش بهداشت و درمان را با تعطیلی مشاغلی که خیلی ضرورت ندارند یاری نمایند.

فرماندار بردسکن گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شوراهای محله تشکیل شده همچنین با یاری دهیاران، خانه های بهداشت و شورای هر روستا، مسافران وارد شده به روستا رصد و بیماریابی می شوند و اگر لازم باشد قرنطینه خواهند شد.

شاکری اضافه نمود: با شدیدتر شدن بازرسی ها تا به امروز دو واحد نانوایی مهر و موم و از یک واحد دوخت لباس برای رعایت اصول بهداشتی تعهد گرفته شده است.

وی با اشاره به این که اقلام بهداشتی از قبیل دستکش و ماسک در حوزه بیمارستانی تامین شده و جای هیچ نگرانی وجود ندارد ادامه داد:برای مردم عادی اما کمبودهایی وجود دارد که آن هم مربوط به کل کشور است و اگر مردم از حضور در خیابان و انجام دید و بازدید پرهیز نمایند و در خانه بمانند می توانیم ویروس کرونا را شکست دهیم.

بردسکن در فاصله 273 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 832

به "خبرنگاران ستاد استقبال از مسافران نوروزی بردسکن به ستاد مبارزه با کرونا تبدیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ستاد استقبال از مسافران نوروزی بردسکن به ستاد مبارزه با کرونا تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید