خبرنگاران سال جاری 300 میلیارد ریال در بخش درمان تامین اجتماعی هزینه شد

به گزارش مجله مدیریت ناب، سمنان- خبرنگاران- مشاور اجرایی معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: سال جاری بالغ بر 300 میلیارد ریال در بخش درمان از سوی سازمان تامین اجتماعی هزینه شد و براساس پیش بینی ها هزینه درمان در سال آینده به حدود 500 میلیارد ریال خواهد رسید.

خبرنگاران سال جاری 300 میلیارد ریال در بخش درمان تامین اجتماعی هزینه شد

علیرضا احمدزاده روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح طرح های بیمارستان شفا تامین اجتماعی سمنان در گفت و گو با خبرنگاران، ابراز داشت: سال گذشته نزدیک به 250 میلیارد ریال در بخش درمان سازمان تامین اجتماعی هزینه شد.

وی افزود: 45 میلیون نفر از جمعیت کشور و به عبارتی بیش از 50 درصد جمعیت کشور جزو بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی هستند و از خدمات درمانی این سازمان بهره مند می شوند.

مشاور اجرایی معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: 77 بیمارستان و 303 مرکز درمانی در زمان حاضر در سراسر کشور فعال هستند و به بیمه شدگان این سازمان خدمات ارائه می دهند.

وی اعلام کرد : براساس ضوابط در هر شهری بالغ بر 20 هزار نفرجمعیت بیمه شده داشته باشد، می توان یک مرکز درمانی سرپایی احداث کرد و براین اساس 61 شهر و شهرستان کشور فاقد مرکز ملکی درمانی هستند که احداث این مراکز در این شهرها در دست پیگیری و یا ساخت است.

احمدزاده یادآور شد: برای برقراری عدالت و تسهیل در ارائه خدمات درمانی دستورالعملی از سوی سازمان تامین اجتماعی در حال عملیاتی شدن است که براساس این دستورالعمل ارائه تمام خدمات درمانی در بخش بستری در شهرهایی که مراکز ملکی تحت پوشش تامین اجتماعی وجود ندارد در دیگر مراکز رایگان انجام گردد.

وی افزود: 350 شهرستان کشور از بیمارستان ملکی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی محروم هستند که برای برقراری عدالت درمانی می توانند از خدمات بستری بیمارستانی در دیگر مراکز درمانی به صورت رایگان استفاده نمایند.

احمدزاده گفت: سازمان تامین اجتماعی برای تکریم سالمندان دستورالعملی را تدوین نموده است که براساس آن افراد بالای 65 سال سن در شهرستان هایی که مراکز بیمارستانی تحت پوشش تامین اجتماعی وجود دارد، می توانند در دیگر مراکز درمانی، خدمات بستری را به صورت رایگان دریافت نمایند.

مشاور اجرایی معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت هزینه تجهیزات و پروتز مصرفی بیمه شدگان در گذشته براساس مصوبه شورای عالی بیمه قیمت سقف و کف را معین و کف قیمت را پرداخت می کرد، اما اکنون طبق مصوبه جدید هزینه ها براساس سقف قیمت پروتز و تجهیزات پزشکی به بیمه شدگان پرداخت می گردد.

طرح های توسعه درمانی تامین اجتماعی استان سمنان به ارزش 80 میلیارد ریال امروز با حضور مشاور اجرایی معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی افتتاح می گردد.

509 هزار و 687 نفر در استان سمنان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1439

به "خبرنگاران سال جاری 300 میلیارد ریال در بخش درمان تامین اجتماعی هزینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سال جاری 300 میلیارد ریال در بخش درمان تامین اجتماعی هزینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید