حذف دو میلیون بشکه نفت شیل آمریکا از بازار

به گزارش مجله مدیریت ناب، صادرکنندگان نفت شیل آمریکا در مواجهه با بدترین ریزش قیمت تاریخ صنعت نفت که بقای این صنعت را به خطر انداخته است، به سرعت در حال کاهش تولید هستند.

حذف دو میلیون بشکه نفت شیل آمریکا از بازار

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سه صادرکننده بزرگ نفت آمریکا شامل اکسون موبیل، شورون و کونوکو فیلیپس قصد دارند تولید نفت آمریکا را مجموعا 660 هزار بشکه در روز تا سرانجام ژوئن محدود کنند. در سراسر آمریکا تولید نفت همه شرکت ها از اواسط مارس تا به امروز حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.

هنوز برآورد دقیق میزان کاهش تولید نفت آمریکا زود است اما اگر این کاهش برای کل سال انجام بگیرد، بزرگ ترین کاهش تولید از حداقل سال 1984 خواهد بود. به علاوه این کاهش تولید وعده دولت ترامپ درباره حذف دو میلیون بشکه در روز نفت از بازار را عملی می کند.

طبق مطالعات بانک فدرال رزرو کانزاس سیتی، اگر قیمت نفت حدود 30 دلار در هر بشکه بماند، حدود 40 درصد از تولیدکنندگان نفت و گاز با خطر انحلال در یک سال آینده روبرو خواهند بود. تعطیلی تولید یک پدیده آمریکایی نیست و از نروژ گرفته تا برزیل هم تولیدکنندگان تحت تاثیر ریزش قیمتها، ناچار شده اند تولیدشان را محدودتر کنند.

تولیدکنندگان آمریکایی بسیار سریع تر از آنچه تصور می رفت، تولیدشان را کاهش می دهند زیرا قیمت نفت به پایین قیمت سودآوری آنها رسیده است. در داکوتای شمالی، شرکت ها تقریبا یک سوم از تولید این ایالت را تعطیل کردند و بیش از 40 درصد از این کاهش تولید توسط شرکت کانتیننتال ریسورسز انجام گرفت.

طبق آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، در هفت هفته گذشته بیش از نیمی از دکل های آمریکایی غیرفعال شده اند و منطقه پرمیان باسین وست تگزاس و نیومکزیکو در 56 درصد این تعطیلی سهیم بوده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ابرغول هایی مانند اکسون و شورون که دیرتر به انقلاب نفت شیل پیوستند در موقعیت بهتری نسبت به سایر تولیدکنندگان برای تحمل رکود فعلی قرار دارند اگرچه بودجه آنها هم از افت قیمت ها آسیب دیده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در آخرین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد که تولید نفت خام آمریکا تا سرانجام دسامبر امسال به 11.76 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که در مقایسه با تولید 12.87 میلیون بشکه در روز در نوامبر 2019 کاهش قابل ملاحظه ای را نشان می دهد. همچنین این آژانس برآورد تولید نفت آمریکا در سال میلادی آینده را به میزان 1.6 میلیون بشکه در روز کاهش داد و بیش از 11 میلیون بشکه در روز پیش بینی کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 958

به "حذف دو میلیون بشکه نفت شیل آمریکا از بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف دو میلیون بشکه نفت شیل آمریکا از بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید