جنبش النهضه تونس از قیس سعید در دور دوم انتخابات حمایت می کند

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، شورای مشورتی جنبش النهضه تونس امروز سه شنبه اظهار داشت که از قیس سعید نامزد مستقل راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس حمایت می کند.

جنبش النهضه تونس از قیس سعید در دور دوم انتخابات حمایت می کند

شورای مشورتی جنبش النضه با صدور بیانیه ای گفت: جنبش النهضه با اهتمام کامل پیام های ملت تونس را از طریق نتایج انتخابات دور اول را که شامل نوگرایی، اصلاح، مبارزه با فساد بود دریافت. جنبش النهضه به قانون اساسی و اصول سیاست خارجی که تونسی ها برگزیده اند، پایبند است و نباید گزندی به آن وارد شود تا خواسته های ملت تونس در کرامت، توسعه و اصلاحات مورد نظر محقق شود.

عماد الخمیری سخنگوی جنبش النهضه هم گفت: این تصمیم به دنبال رایزنی میان رهبران النهضه و اعضای دفتر اجرایی اتخاذ شده است. النهضه در راستای حمایت از قیس سعید حرکت خواهد کرد و از حامیان خود می خواهد که به وی رای دهند. النهضه در کنار گزینه ملت که امیدوار به تغییر و ادامه ارزشهای انقلاب تونس است، قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است که قبلا هم سه نامزد دور نخست انتخابات ریاست جمهوری تونس حمایت خود را از قیس سعید نامزد مستقل این انتخابات اعلام کرده بودند.

لطفی المرایحی، منصف المرزوقی رئیس جمهور اسبق تونس و سیف الدین مخلوف نامزد ائتلاف الکرامه حمایت خود را از قیس سعید در دور دوم انتخابات گفتند.

قیس سعید توانست بیش از 18 درصد از آراء را در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری تونس به دست آورد.

رقیب وی نبیل القروی با 15.58 درصد از آراء است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 402

به "جنبش النهضه تونس از قیس سعید در دور دوم انتخابات حمایت می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنبش النهضه تونس از قیس سعید در دور دوم انتخابات حمایت می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید