تماس تلفنی نماینده ظریف با مقامات دفتر سیاسی طالبان در قطر

به گزارش مجله مدیریت ناب، نماینده ویژه وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با مقامات دفتر سیاسی طالبان در قطر درباره مذاکرات بین الافغانی و کوشش ها برای جلوگیری از شیوع کرونا در افغانستان به تبادل نظر پرداخت.

تماس تلفنی نماینده ظریف با مقامات دفتر سیاسی طالبان در قطر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمد ابراهیم طاهریان فرد دستیار وزیر و نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان ساعاتی پیش (امروز چهارشنبه) در تماس تلفنی با مقامات دفتر سیاسی طالبان در قطر به آنالیز تحولات جاری در افغانستان پرداخت.

دو طرف در این گفت وگوی تلفنی در مورد فرایند آینده در مذاکرات بین الافغانی و کوشش های همه جانبه برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا در افغانستان نیز گفتگو و رایزنی کردند.

این گفت وگوی تلفنی در حالی اجرا شده است که هم اکنون یکی از نگرانی های جامعه بین المللی به ویژه همسایگان افغانستان موضوع شیوع بیماری کرونا در این کشور به ویژه در مناطق تحت کنترل طالبان است که همزمانی آن با مسائل گسترده مالی و کمبود منابع و مواد اصلی غذایی می تواند موجی از آسیب های جدید و جدی در افغانستان را در پی داشته باشد.

طاهریان فرد پیش از این نیز در هفته های گذشته با سفر به کابل و ملاقات با مقامات افغانستان از جمله محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله، مواضع و پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل سیاسی کنونی در این کشور را ارائه و آمادگی ایران برای یاری همه جانبه به منظور برون رفت افغانستان از بن بست سیاسی موجود را خاطرنشان کرد.

علاوه بر این محمدجواد ظریف طی 2 ماه اخیر رایزنی های تلفنی را با مقامات افغانستان از جمله اشرف غنی، عبدالله عبدالله و حنیف اتمر داشته و از سوی دیگر با بعضی همتایان خارجی خود درباره اوضاع افغانستان تلفنی گفتگو نموده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران 12 اسفند ماه 1398 در نشستی خبری در پاسخ به سؤالی درباره توافق طالبان و آمریکا گفته بود: طالبان به عنوان گروهی که در افغانستان حضور داشته و نقش آفرینی می نماید واقعیتی انکارناپذیر است، ولی آنچه بر آن تأکید داریم این است که تمام جهت هایی که می خواهد به سمت صلح و ثبات در افغانستان برود، باید به وسیله اجماع بین الافغانی باشد و خود افغانستانی ها اعم از گروه های مختلف سیاسی، احزاب و ... و با راهنمایی دولت مستقر در افغانستان، به این سمت بفرایند. ایران بنا به دلایلی که واضح است و با اطلاع دولت افغانستان، تماس هایی را با گروه طالبان داشته، ولی آنچه در مورد همکاری طالبان و آمریکا که منجر به امضای توافق اخیر در قطر شد بیان کردیم این بود که ما از هرگونه کوششی که به ثبات و امنیت در افغانستان یاری می نماید، حمایت می کنیم، ولی در نیت آمریکا قطعا شک داریم و مظنون هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 841

به "تماس تلفنی نماینده ظریف با مقامات دفتر سیاسی طالبان در قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس تلفنی نماینده ظریف با مقامات دفتر سیاسی طالبان در قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید