ترکیه رزمایش دعوت در شرق مدیترانه را شروع کرد

به گزارش مجله مدیریت ناب، رزمایش دعوت 2019 با حضور 47 ناو و چهار هزار و 700 نظامی از 15 کشور به میزبانی ترکیه در شرق مدیترانه آغاز شد.

ترکیه رزمایش دعوت در شرق مدیترانه را شروع کرد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش رسانه های ترکیه در روز دوشنبه، بیست و دومین رزمایش دعوت 2019- مدیترانه شرقی که هر دو سال یک بار با برنامه ریزی نیروی دریایی ترکیه برگزار می گردد، با حرکت ناوهای جنگی از پایگاه آکساز مارماریس شروع شد.

در این رزمایش که به میزبانی آنکارا و با شرکت47 ناو و 4700 نظامی از 15 کشور در شرق مدیترانه ادامه دارد، بزرگترین ناو آمفیبی دنیا ساخت ترکیه سانجاکتار نیز حاضر شد.

روز دوم این رزمایش که با هدف توسعه همکاری متقابل بین کشورهای متحد و آموزش پایگاه های نظامی دریایی ترکیه برای آمادگی عالی بر اساس مقررات ناتو انجام می گردد، با تمرین خروج از بندر در مواقع اضطراری ناوبری شروع شد.

چندی پیش نیز بزرگترین رزمایش نیروی دریایی ارتش ترکیه به صورت همزمان در شرق مدیترانه، دریای اژه و دریای سیاه انجام شد.

ارتش ترکیه در چارچوب برنامه رزمایش سالانه خود، برای اولین بار رزمایش گرگ دریا 2019 را با مشارکت فرماندهی نیروی دریایی و جنگ به صورت همزمان در دریای اژه، شرق دریای مدیترانه و دریای سیاه به مدت چند روز برگزار کرد.

بر اساس اعلام ارتش ترکیه، در این رزمایش که بزرگترین رزمایش برنامه ریزی شده تاریخ ترکیه به شمار می رود؛ 131 فروند کشتی، 57 فروند هواپیما و 33 فروند بالگرد شرکت داشت.

نیروهای مسلح ترکیه، با مشارکت حداکثری در سطح استراتژیک و عملی عملیات گرگ دریا را بر اساس سناریوی پیشرفته مبتنی بر ﺷـﺮاﻳﻂ اﺿـﻄﺮاری - ﺑﺤـﺮان و جنگی انجام می دهند.

رزمایش دعوت به منظور افزایش سطح آمادگی یگان های نیروی دریایی ترکیه انجام شد و در بخش شرق مدیترانه کشتی ها و هواپیماها و بالگردهای گشت دریایی ترکیه مشارکت گسترده داشتند.،ایسنا

بیشتر بخوانید،دلایل عقب نشینی عربستان و امارات از تحریک آمریکا برای حمله نظامی به ایران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 555

به "ترکیه رزمایش دعوت در شرق مدیترانه را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه رزمایش دعوت در شرق مدیترانه را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید