ترامپ می گوید ژنرال هایش شعور اقتصادی ندارند

به گزارش مجله مدیریت ناب، ایسنا نوشت: نیویورک تایمز گزارش داد، دونالد ترامپ نگران است که ژنرال ها و آژانس های اطلاعاتی کشورش در تجزیه و تحلیل اطلاعاتی خودشان مسائل تجاری و اقتصادی را در نظر نگیرند.

ترامپ می گوید ژنرال هایش شعور اقتصادی ندارند

یک مقام سابق دولت آمریکا به نیویورک تایمز گفت: دونالد ترامپ گاها پس از جلسات امنیت ملی گلایه می کند و می گوید ژنرال های من تجارت نمی فهمند.

براساس گزارش ها، ترامپ تاکید داشت مقام های امنیتی تجارت و اقتصاد را در کانون تمرکزشان قرار دهند و برخی از مقام ها را وادار می کند تا درباره جنبه های اقتصادی درگیری های بین المللی فکر کنند.

گرت مارکز، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به تایمز می گوید: تمرکز اقتصادی رئیس جمهوری آمریکا واضح است؛ تاکید او افزایش مسوولیت پذیری متحدان ناتو و فشار بر متحدان و شرکا برای حمایت بیشتر از منافع مشترکمان را شامل می شود.

به گفته مقام های کاخ سفید، ترامپ همچنین در جلسات اطلاعاتی و نظامی درباره هزینه پایگاه های خارجی آمریکا و هزینه دفاعی برای متحدان آمریکا سوال کرده است.

گرچه کارشناسان از تمرکز اقتصادی رئیس جمهوری آمریکا انتقادی نکردند اما برخی از آنان در گفت وگو با تایمز ابراز نگرانی کردند که سایر مسائل مهم در حوزه امنیت بین المللی از بحث خارج شوند. داگلاس وایز، عضو سابق سیا و معاون ارشد سابق در آژانس اطلاعات دفاعی درباره این جلسات روزانه به تایمز گفت: اگر ترامپ براساس نیازهایش اقدام کند، خوب است و امتیاز اوست. اما اگر او اطلاعات را با این دخل و تصرف خودش پایمال کند، اصلا کمک کننده نیست. او دیگر تصمیمات آگاهانه اتخاذ نمی کند زیرا او تصمیماتش را براساس اطلاعاتی می گیرد که می توانست داشته باشد اما ندارد.

ترامپ در گذشته به صورت علنی از مقام های اطلاعاتی ارشد انتقاد کرده و منجر شد تا آنگوس کینگ، از سناتور سرشناس آمریکا هشدار بدهد که چنین انتقادی از جانب رئیس جمهوری آمریکا می تواند تبعاتی برای جلسات اطلاعاتی داشته باشد. کینگ به نیویورک تایمز گفت: مشکل اینجاست که این پیام به آژانس های اطلاعاتی ارسال می شود؛ اطلاعاتی که نمی خواهم بشنوم به من نگویید.

52310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 158

به "ترامپ می گوید ژنرال هایش شعور اقتصادی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ می گوید ژنرال هایش شعور اقتصادی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید