تخت های بیمارستان ها پر شده اند ، سفر نروید

به گزارش مجله مدیریت ناب، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به عوارض سفر رفتن مردم در شرایط فعلی بیماری کرونا و تعطیلات پیش رو، گفت: قدرت سرایت ویروس بین 3 تا 9 برابر افزایش یافته است، اگر مردم به سفر فرایند و مبتلا شوند، دیگر تخت خالی برای درمان شان نخواهیم داشت.

تخت های بیمارستان ها پر شده اند ، سفر نروید

برای سفر با تور ترکیبی پوکت زمستان 1400 همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر مسعود مردانی با اشاره به تعطیلات پیش رو، گفت: توصیه می کنم آنهایی که قصد سفر دارند آمار دو روز اخیر مبتلایان و جانباختگان کرونا را مرور نمایند تا متوجه شوند در هر دو مورد ابتلا و فوتی رکورد زده ایم.

ناچار به بازگشایی نقاهتگاه ها می شویم، اگر...

وی گفت: تصور می کنم اگر عده ای بروند سفر و برگردند، دیگر تخت خالی برای مداوایشان نخواهیم داشت و بعید نیست که مجبور به بازگشایی نقاهتگاه ها شویم.

105 بیمارستان تهران درگیر کرونا / تخت های بیمارستانی پر شده اند

وی با تاکید بر اینکه اغلب بیمارستان ها تخت خالی برای بستری بیمار مبتلا به کرونا ندارند، اظهار کرد: 105 بیمارستان در تهران بیمار کووید19 بستری می نمایند و این در حالی است که شرایط سایر نقاط کشور از تهران هم بدتر است. طی روزهای اخیر یکی از مسئولین از استان مازندران با من تماس گرفت و التماس و تمنا می کرد هنگام صحبت با رسانه ها از مردم خواهش کنیم به شمال نروند. از سوی دیگر امیدوار هستیم محدودیت هایی در ورود خودروها به استان های شمالی اعمال گردد تا کسانی هم که به توصیه ها گوش نمی نمایند، نتوانند به سفر بروند.

کرونا در تهران فراتر از قرمز

این متخصص بیماری های عفونی درباره شرایط کووید19 در استان تهران، توضیح داد: شرایط در استان تهران از حالت قرمز هم فراتر رفته است و تصور هم نمی کنم محدودیت هایی که اعمال شده است بتواند تاثیر قابل توجهی در کاهش موارد ابتلا و قطع زنجیره انتقال ویروس داشته باشد.

وی اجباری شدن زدن ماسک از شنبه در پایتخت را عملی بسیار موثر خواند و ادامه داد: اگر مردم رعایت نمایند، سفر نروند، فاصله گذاری احتماعی را رعایت نمایند و...موارد بیماری می تواند کاهش یابد اما این موضوع باید مورد توجه ویژه مردم و مسئولین به صورت همزمان باشد.

جهش کروموزومی کرونا و افزایش قدرت سرایت ویروس

مردانی با اشاره به جهش کروموزومی در ویروس کرونا، گفت: این جهش انتقال ویروس از فرد بیمار به سایرین را تسهیل نموده است؛ به طوری که میران انتقال ویروس از یک فرد به فرد دیگر بین 3 تا 9 برابر افزایش یافته است. معمولا دیگر بیماران تک نفره مراجعه نمی نمایند و در یک خانواده 3 یا 4 مبتلا داریم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1192

به "تخت های بیمارستان ها پر شده اند ، سفر نروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت های بیمارستان ها پر شده اند ، سفر نروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید