تجهیز 14 نقطه از شهر سمنان به دوربین های کنترل ترافیک

به گزارش مجله مدیریت ناب، مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری سمنان گفت: تجهیز 14 نقطه از شهر به دوربین های پایش تصویر و کنترل ترافیک به همراه مرکز مانیتورینگ برای افزایش امنیت تردد و مدیریت ترافیک تا انتها سال تکمیل می گردد.

تجهیز 14 نقطه از شهر سمنان به دوربین های کنترل ترافیک

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود میرشفیعی اضافه نمود: از مجموع 14 نقطه شهری در 9 نقطه دوربین پایش تصویر و در 5 نقطه دوربین کنترل و ثبت تخلف نصب و فعال می گردد.

وی ادامه داد: پایش تصویر در هر نقطه از شهر از طریق 4 دوربین ثابت و یک دوربین متحرک انجام می گردد و در مجموع هزینه تجهیز هر نقطه به دوربین های پایش تصویر حدود یک میلیارد و 200 ریال تا یک میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار احتیاج دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری سمنان اعلام کرد: هزینه نصب دوربین کنترل سرعت و ثبت تخلف در نقاط شهری سمنان نیز حدود 2 میلیارد ریال است.

وی اضافه نمود: تکمیل، تجهیز و راه اندازی دوربین های پایش تصویر و ثبت تخلف در 14 نقطه شهری تا سرانجام سال جاری حدود 7 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است.

میرشفیعی اعلام کرد: دفتر مانیتورینگ پایش تصویر در شهرداری ایجاد شده و در حال تجهیز است و برطرف بعضی کمبودها شرط اصلی برای بهره برداری از این مرکز است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری سمنان اضافه نمود: تجهیز شهر به دوربین های پایش تصویر و ثبت تخلف احتیاجمند تأمین زیرساخت هایی مانند فیبر نوری است و اکنون در حدود 24 کیلومتر فیبر نوری در مسیرهای موردنظر برای نصب دوربین های پایش تصویر و ثبت تخلف شهر سمنان ایجادشده است.

دوربین های ثبت تخلف در معابر شهری سمنان نقش مهمی در کاهش تصادف های درون شهری، جلوگیری از رفتارهای پرخطر رانندگان، افزایش امنیت عابران پیاده در هنگام گذر از معبرها و یاری به برنامه ریزی برای توسعه شهر دارد.

برابر ماده 3 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی، تهیه، نصب و نگهداری تجهیزات الکترونیکی از قبیل عکس برداری، فیلم برداری و سامانه های ماهواره ای و نظایر آن، برای ثبت تخلف و کنترل عبور و مرور در شهرها به عهده شهرداری ها است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 717

به "تجهیز 14 نقطه از شهر سمنان به دوربین های کنترل ترافیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز 14 نقطه از شهر سمنان به دوربین های کنترل ترافیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید