تایوان: به دنبال رقابت تسلیحاتی با چین نیستیم

به گزارش مجله مدیریت ناب، پس از آنکه آمریکا فروش بالقوه تسلیحات به ارزش 1.8 میلیارد دلار را به تایوان تایید کرد، وزیر دفاع تایوان امروز (پنج شنبه) گفت که تایپه به دنبال درگیر شدن در یک رقابت تسلیحاتی با چین نیست بلکه فقط می خواهد ظرفیت ضربتی خود را افزایش دهد.

تایوان: به دنبال رقابت تسلیحاتی با چین نیستیم

به نقل از خبرگزاری رویترز، پکن فشارها بر تایوان را برای پذیرش حق حاکمیت چین بر این جزیره افزایش داده که شامل پرواز جنگنده های چین بر فراز تنگه تایوان است.

این تسلیحات آمریکایی شامل حسگرها، موشک ها و توپخانه است و درباره آن به کنگره نیز اطلاع رسانی شده است.

ین د-فا، وزیر دفاع تایوان در گفت وگو با خبرنگاران با قدردانی از آمریکا گفت: این تسلیحات به تایوان در ارتقای ظرفیت های دفاعی اش به منظور مقابله با تهدید دشمن و شرایط های جدید کمک می کند.

وی ادامه داد: این تسلیحات شامل یک ظرفیت ضربتی معتبر و ظرفیت های جنگی با هدف تقویت دفاعی ماست. این اقدام از سوی آمریکا به معنای اهمیت واشنگتن به امنیت در منطقه هند-پاسیفیک و تنگه تایوان است و ما به تقویت و تحکیم شراکت امنیتی خود با آمریکا ادامه می دهیم.

وزیر دفاع تایوان ادامه داد: ما به دنبال تقابل یا رقابت تسلیحاتی با چین نیستیم. ما بر اساس مقررات و مفهوم استراتژیک بازدارندگی و دفاع از مواضع خود و نیازهای دفاعی تایوان عمل می کنیم.

تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان اولویت خود را مدرن کردن امور دفاع تایوان در مواجهه با تهدیدهای چین قرار داده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1225

به "تایوان: به دنبال رقابت تسلیحاتی با چین نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان: به دنبال رقابت تسلیحاتی با چین نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید