بعضی خواستار همکاری بغداد- پکن نیستند

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری براثا، چانگ تاو سفیر چین در بغداد طی سخنانی اظهار داشت: پکن به عادل عبدالمهدی نخست وزیر سابق عراق تعهداتی داده بود مبنی بر اینکه ظرف 3 سال استانهای جنوبی عراق را بازسازی کند و در این جهت، پروژه های راهبردی کلان و بی نظیری را تاسیس کند.

بعضی خواستار همکاری بغداد- پکن نیستند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی با بیان این مطلب اضافه کرد: اما به نظر می رسد طرفهایی وجود دارند که خواستار همکاری بغداد- پکن نیستند لذا برای به شکست کشاندن اجرای این پروژه بزرگ (بازسازی استانهای جنوبی عراق ظرف 3 سال) کوشش کردند.

لازم به ذکر است توافق چین و عراق درخصوص بازسازی استانهای جنوبی این کشور یکی از بزرگ ترین توافقنامه ها در طول تاریخ معاصر عراق محسوب می گردد اما توطئه آمریکا و دست نشانده های آن در عراق با برپایی اعتراضات در مناطق جنوبی کوشش کردند مانع از اجرایی شدن این توافق شوند. در صورت اجرایی شدن توافق مذکور، عراق قادر بود تمامی بحران های کنونی و آینده خود را پشت سر بگذارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1239

به "بعضی خواستار همکاری بغداد- پکن نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی خواستار همکاری بغداد- پکن نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید