بخشی از نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان خارج می شوند

به گزارش مجله مدیریت ناب، سرپرست وزارت دفاع آمریکا اطلاع داد که بخشی از نیروهای آمریکایی طی ساعت های آینده از عراق و افغانستان خارج می شوند.

بخشی از نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان خارج می شوند

به گزارش خبرنگاران از فارس، کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا اطلاع داد که بخشی از نیروهای آمریکایی طی ساعت های آینده خاک عراق و افغانستان را ترک می نمایند.

وی که در کنفرانس خبری صحبت می کرد، اضافه نمود: تعداد نظامیان آمریکا در عراق از 3200 نفر به 2500 نفر کاهش می یابد.

میلر تاکید نمود: دستورات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره خروج از عراق و افغانستان اجرا خواهد شد و این تصمیم پس از رایزنی با شورای امنیت ملی و فرماندهان نظامی اتخاذ می گردد.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا اضافه نمود: تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان نیز تا 2500 نظامی کاهش خواهد یافت. در حال حاضر 4500 نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

کریستوفر میلر اضافه نمود: تصمیم برای کاهش نظامیان بر فرماندهی شجاعانه ترامپ تاکید دارد و تمامی اهدافی که تعیین شده در مقابله با تهدیدهای تروریستی در عراق و افغانستان محقق شده است.

بر اساس گفته سرپرست وزارت دفاع آمریکا، کاهش نظامیان آمریکایی در عراق و افغانستان تا 2500 نفر تا 15 ژانویه 2021 (25 دی ماه) انجام خواهد شد.

ساعتی پیش نیز تعدادی از مقامات آمریکایی اطلاع دادند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا میخواهد تمامی نیروهای آمریکایی را از سومالی خارج کند.

خبرگزاری رویترز با نقل این خبر نوشت که این اقدام ترامپ در راستای طرح کاهش نیروهای آمریکایی در خارج از کشور است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1270

به "بخشی از نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان خارج می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشی از نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان خارج می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید