بازدید معاون رییس جمهور از فرایند اجرای پروژه راه آهن خراسان جنوبی

به گزارش مجله مدیریت ناب، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه قطعه 16 راه آهن زاهدان - بیرجند - ایستگاه یونسی در شرق کشور بازدید و از نزدیک در جریان فرایند پروژه قرار گرفت.

بازدید معاون رییس جمهور از فرایند اجرای پروژه راه آهن خراسان جنوبی

مهدی جعفری، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، جمعه شب 6 دی، در بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه راه آهن استان، اظهار کرد: عملیات زیرسازی پروژه در حال انجام بوده و شرکت ویسا با مبلغ 90 میلیارد تومان برنده مناقصه راه آهن در این قطعه شده که به مدت 42 ماه تعهد اجرای طرح را دارد.

وی اضافه کرد: قطعه 16 راه آهن شرق کشور در خراسان جنوبی به طول 32 کیلومتر مهرماه سال جاری با پیگیری و تلاش مدیریت عالی استان و مساعدت دولت آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگاران، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت 25 دستگاه در این پروژه، شرح داد: این پروژه در سال جاری 25 میلیارد تومان اعتبار داشته و اکنون 7 درصد پیشرفت دارد.

جعفری ادامه داد: برای احداث راه آهن زاهدان - بیرجند مبلغ 700 میلیون یورو توسط هیات دولت مصوب شده که حداقل دوره تامین مالی این تسهیلات 10 ساله است.

وی اضافه کرد: از سال 95 تا پایان سال 97 حدود سه میلیارد تومان برای این پروژه در سه استان هزینه شد که علاوه بر اعتبار مصوب سال جاری، از محل فاینانس داخلی 38 هزار میلیارد ریال برای قطعه بیرجند - یونسی در هیات دولت مصوب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان نمود: دو قطعه در محور بیرجند تا ایستگاه یونسی آغاز شده که این محور 271 کیلومتر بوده که قطعه 23 در استان خراسان رضوی به طول 58 کیلومتر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جعفری با بیان اینکه قطعه چهار در سیستان و بلوچستان به طول 67 کیلومتر، 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: 90 درصد نیروهای به کار گرفته در پروژه راه آهن خراسان جنوبی بومی هستند و آمادگی داریم تا پایان سال آینده 200 کیلومتر باند دوم را تحویل دهیم.

وی ادامه داد: امیدواریم این رقم تا پایان دولت بالغ بر 300 کیلومتر برسد که با این فرایند 50 درصد طول باندهای دوم استان به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از رشد چهار برابری اعتبارات حوزه راه های استان در سال جاری خبر داد و بیان نمود: پایه بودجه استان برای سال های آینده نیز بسته شده و در سال 99 و 1400 حدود 112 درصد رشد اعتبارات را خواهیم داشت.

جعفری با بیان اینکه محورهای طبس به یزد و طبس به اصفهان ردیف مصوب اعتباری دارد، اما محور بیرجند به طبس از ردیف اعتباری بهره مند نیست و محور فردوس به سمت بیرجند نیز نیازمند توجه است، گفت: 124 کیلومتر باند دوم در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 670

به "بازدید معاون رییس جمهور از فرایند اجرای پروژه راه آهن خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید معاون رییس جمهور از فرایند اجرای پروژه راه آهن خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید